חדשות בארץ

עונש מוות למחבלים: הצעת החוק בדרך לוועדת השרים

"במציאות שעימה מתמודדת ישראל, עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי", אמר שר הביטחון ליברמן

  • י"א חשון התשע"ח
אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

הצעת חוק עונש מוות למחבלים נמצאת במסלול מזורז לעבר קידומה לוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שהוגשה השבוע מחדש על ידי יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב. כזכור, כבר לפני שנתיים הועלתה ההצעה למליאת הכנסת, אך פרט ל'ישראל ביתנו', כל סיעות הבית התנגדו לה, כולל ראש הממשלה נתניהו.

בחודשים האחרונים, לאחר הפיגוע הנורא בחלמיש, נשמעו קולות שונים מהעבר, וגם ראש הממשלה ציין שמחבל שבא להרוג חפים מפשע דינו מוות.

בשל כך הוחלט ב'ישראל ביתנו' להגיש את הצעת החוק מחדש. על פי ההצעה, במצב שבו מחבל תושב יהודה ושומרון יורשע ברצח, יוכל שר הביטחון להורות כי סמכותו של בית המשפט הצבאי לגזור עונש מוות לא תותנה בהחלטה פה אחד של השופטים, ויהיה אפשר לגזור את העונש ברוב רגיל.

חשוב להבין כיום החוק מאפשר הטלת עונש מוות רק במצב שבו התביעה מבקשת זאת, ובמצב שבו כל חבר השופטים בבית המשפט הצבאי מחליט על כך פה אחד. הצעת החוק תאפשר למעשה הטלת עונש מוות ברוב רגיל, וללא אפשרות המתקה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "שחרור מחבלים... שביצעו את הפיגועים הנוראים ביותר, לאחר תקופת מאסר שלא הושלמה... מעביר מסר הפוך לחלוטין מזה שנדרש במלחמה בטרור. במציאות שעימה מתמודדת ישראל, עונש מוות למחבלים הוא הכרח הרתעתי".

לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן, "עונש מוות למחבלים יהיה כלי הרתעתי משמעותי. אסור לנו לאפשר שמחבלים יידעו שאחרי רצח שביצעו, הם יישבו בבית הסוהר, ייהנו מתנאים כאלו ואחרים ואולי ישתחררו בעתיד. המאבק שלנו בהם חייב להיות נחוש מאוד". 

תגיות:אביגדור ליברמןעונש מוות למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה