חדשות יהדות

לזה לא ציפיתם: פונט חדש מכתב ידו של מרן זצ"ל

בימים אלו יצא לאור פונט חדש, כתב ידו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. הוגה הרעיון הינו המעצב איתמר נתן: "למען האמת, התרגשתי. כתב ידו של מרן קם והיה לנגד עיני"

  • י"א חשון התשע"ח
כתב ידו של הרב עובדיה זצ"ל. איור ועיצוב: איתמר נתןכתב ידו של הרב עובדיה זצ"ל. איור ועיצוב: איתמר נתן
אא

איתמר נתן הינו אחד מבכירי המעצבים הגרפיים במגזר החרדי, אשר הגה לאחרונה רעיון ליצור פונט מכתב ידו של מרן הגאון, רבי עובדיה יוסף זצ"ל.

כתב ידו של מרן היה קריא להפליא, ונכתב עם רווחים שווים בין השורות, על כן התגובות לפונט החדש היו נרגשות, ועוררו זיכרונות נוסטלגיים בקרב הציבור הרחב.

נתן, בשיחה לאתר 'בחדרי חרדים', מספר כיצד הגה את הרעיון ליצור פונט ממוחשב מכתב ידו של מרן: "כידוע מרן היה ידע לצייר וראו זאת גם על כתב ידו. הכתב משקף את נפשו ואישיותו של האדם. אפשר בהחלט לומר שנפשו ואישיותו הנדירה של מרן באה לידי ביטוי גם בכתב ידו. כנער צעיר הייתי מחקה את כתב ידו של מרן, ועד היום יש בכתב ידי אלמנטים מכתב ידו. לאחרונה ביצעתי רסטורציה (שיחזור אותנטי) לכמה כתבי יד ישנים, ויצרתי להם דיגטציה. במסגרת הפרויקט עלה בדעתי ליצור פונט מכתב ידו של מרן".

על האופן בו הרעיון יצא לפועל, משיב נתן: מספר "השתמשתי במכתבים והסכמות שכתב מרן לפני כ-30 שנה. עיצבתי את הפונט בצורה ששומרת על הדינמיקה של כתב יד בכלל ועל כתב ידו של מרן בפרט. הפונט מתוכנת לחבר אותיות שמרן בעצמו חיבר בכתב ידו, דוגמת 'של' 'מר' וכדו' וכן אותיות מתארכות היכן שמרן היה מאריך".

כשנשאל נתן האם ימכור את הפונט, ביקש להדגיש: "היות ואין מדובר בסתם כתב יד, אלא בכתב ידו של מרן, יש לנהוג בו מנהג כבוד, לכן הפונט אינו למכירה כעת. הוא אמור לשמש אך ורק בדברים שנועדו לכבד את זכרו של מרן זצ"ל".

נתן מסכם את דבריו בהתרגשות, ומספר על תחושותיו לאחר שסיים לעצב את הפונט, ובדק את תפקודו:  "למען האמת, התרגשתי. כתב ידו של מרן קם והיה לנגד עיני".

תגיות:כתב ידהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה