חדשות בארץ

האם בקרוב נראה את יהונתן פולארד נוחת בישראל?

ראש הממשלה נתניהו פנה לאחרונה לבית הלבן בבקשה שיאפשרו ליהונתן פולארד לעלות לישראל. מה עומד מאחורי הבקשה?

  • י"ב חשון התשע"ח
יונתן פולארד (צילום מסך)יונתן פולארד (צילום מסך)
אא

ראש הממשלה וגורמים מדיניים נוספים פנו לאחרונה לבית הלבן בבקשה לאפשר למרגל הישראלי, יהונתן פולארד, לעלות ארצה – כך נחשף אמש (שלישי) בערוץ 2.

הבקשה מגיעה בצל האצת המאמצים האמריקנים להתנעת מהלך מדיני בין ישראל לפלסטינים ונתניהו. בקשה זו, לאפשר לפולארד לעלות לישראל, עשויה לרכך את התנגדותם הצפויה של שרי הימין למהלך מדיני מול הפלסטינים.

על פי ההצעה, פולארד יורשה לעלות ולהתגורר בישראל, כאשר ימשיך להתנהל תחת אותן מגבלות שהטיל עליו בית המשפט האמריקני. בין המגבלות הם מעצר בית באיזוק אלקטרוני ואיסור על מגע עם התקשורת.

פולארד, יהודי אזרח ארצות הברית שנושא גם באזרחות ישראלית, עבד באגף המודיעין של הצי האמריקני בוושינגטון ובאותו הזמן ריגל למען ישראל. במשך שנות מאסרו נערכה בישראל מערכה על מנת להקדים את שחרורו.

יהונתן פולארד שוחרר מ-30 שנות מאסר בתנאים קשים בכלא האמריקני לפני שנתיים, ב-20 בנובמבר 2015. פולארד שוחרר בתנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מחלק מסוים של העיר ניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם התקשורת. 

תגיות:יונתן פולארדביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה