חדשות יהדות

נפלאות דרכי ה’: בזכות כיפה שנפלה, "נוצרייה" מטיוואן גילתה שהיא יהודיה

במשלחת הישראלית שנשלחה לאחרונה לטיוואן עם נציגים מ-22 מדינות מטעם עמותת 'יד לוי אשכול' - נכח גם בחור דתי בשם נתנאל איזק, שסיפורו הצליח לרגש אלפים. מה הקשר בין כיפה נופלת לנוצרייה קתולית שמגלה שהיא יהודיה? קראו בסיפור המאלף שלפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשלחת הישראלית שנשלחה לאחרונה לטיוואן עם נציגים מ-22 מדינות מטעם עמותת 'יד לוי אשכול' - נכח גם בחור דתי בשם נתנאל איזק, שסיפורו הצליח לרגש אלפים. איזק שהתארח לאחרונה בתוכניתו של עמי מימון ברדיו 'קול ברמה' סיפר כי לאזורים אליהם הגיעו במסגרת המשלחת, ככל הנראה לא מגיעים הרבה יהודים ולפיכך הצליח מראהו יוצא הדופן, לסקרן את המקומיים. "הם קראו לי 'האדם הקדוש מארץ ישראל' ורבים מהם ביקשו להצטלם איתי", הוא משחזר. 

לדבריו, חיבורים מעניינים נוצרו במסגרת המשלחת. אחד מהם הוא המפגש שלו עם בחור נוצרי בשם חוסה מגואטמלה, שהתעניין במיוחד בקבלת השבת של איזק בבית המלון. "בערב שבת שרתי 'שלום עליכם', והוא עמד והתבונן בי בהתפעלות. ביום ראשון הוא בא אליי וסיפר לי: 'בכל יום אנחנו מתפללים בכנסייה שלנו להצלחת עם ישראל, ומאוד אוהבים ישראלים ויהודים. השיר הכי אהוב עליי הוא שלום עליכם, ומאוד התרגשתי כששרת אותו ביום שישי'. ואז שרנו את השיר ביחד".

אולם השיא של הטיול מבחינתו, נרשם דווקא לקראת הסוף - כשהמשלחת טיילה במכרה מלח באחת העיירות בצפון טיוואן. "פתאום עפה לי הכיפה, והגיעה היישר לרגליה של בחורה שהרימה אותה ושאלה אם אני יהודי. כשעניתי בחיוב היא מיד אמרה לי 'אתה יודע, יש לי בבית תמונה של סבא שלי, אביה של אמי, שגם לו הייתה כיפה על הראש. אני אמנם קתולית אדוקה, אבל אמא שלי היא יהודיה'. 

"מיותר לציין שהייתי לגמרי בהלם. אמרתי לה: 'את יודעת שלפי ההלכה היהודית את יהודיה, נכון?'. היא לא ידעה. היא כל הזמן אמרה שאמא שלה הייתה יהודיה אבל היא כבר לא. שאלתי אותה אם היא זוכרת משהו מהמנהגים של אמה - כיפור או פסח. היא אמרה שלא אך הביעה התעניינות מאוד גדולה במנהגים, והייתה צמאה לדעת עליהם עוד. בשבת היא הייתה איתנו ולא הפסיקה להתעניין ולשאול מה זה קידוש ומה זה נרות שבת".

אותה בחורה שכיום היא סטודנטית בארה"ב, גילתה את יהדותה מחדש אך לא הסתפקה בזה. "מיד אחרי השבת היא הגיעה אלינו עם בקשה בפיה: שנרשום אותה לפרויקט שבו לומדים יהדות במסגרת האוניברסיטה שבה היא לומדת, וברוך ה' - בימים הקרובים זה אמור לצאת לפועל".

איזק הביע את שמחתו הרבה על כך שהיה שליח טוב לעורר את הניצוץ היהודי באותה בחורה, בתקווה שביום מן הימים הניצוץ ייהפך לגחלת שלמה של אמונה במי שאמר והיה העולם ובתורתו - תורת אמת. 

תגיות:שורשיםמדהיםיהדותטיוואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה