חדשות בריאות

סקר ענק קובע: רוצה לשפר את מצבך הנפשי? רוץ!

עשרות אלפי חובבי ריצה השתתפו בסקר וציינו כי בעקבות הפעילות הגופנית השתפר מצבם הנפשי

  • ח' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר שנערך בבריטניה בקרב 13,000 אתלטים מצביע על יתרון נוסף לריצה: מסתבר כי הפעילות הגופנית הפופולארית לא רק שמשפרת את הבריאות אלא מסייעת גם למצב הנפשי.

המחקר נמשך במשך שנה שלמה, ובמהלכו הצביעו 74% מהרצים חוו שיפור במצבם הנפשי ובהרגשה הכללית כתוצאה מהפעילות הגופנית. קרוב ל-90% מהרצים תלו את השיפור ברמת האושר שלהם כתוצאה מהשתתפות בקבוצת ריצה, מהידידויות שנרקמו והמוטיבציה ההדדית.

ראש צוות החוקרים, ד"ר ג'ולייט מקגרטן, ציינה כי "רמות האנרגיה והמוטיבציה ירודות כשאתה נאבק בדיכאון בעוד שפעילות גופנית נותנת זריקת דחף שמקימה אותך על הרגליים".

סקר שערך משרד התרבות והספורט בקרב 3,241 מרואיינים מצביע על כך שכ-55% מכלל האוכלוסייה מבצעים פעילות גופנית כלשהי. כ-38.5% מבצעים פעילות גופנית משמעותית יותר: 150 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מתונה, או 75 דקות בשבוע של פעילות גופנית אירובית מאומצת.

מן הסקר עלה שהפעילויות הגופניות הרווחות ביותר בישראל הן: הליכה בשעות הפנאי (53%). אחריה ציינו המשיבים כי הם מבצעים התעמלות לעיצוב ולחיטוב הגוף (15.3%), ריצה (12.1%) הרמת משקולות בחדר כושר (8.5%), שחיה (8.5%), פילאטיס (6.9%), קיקבוס (4.3%), כדורגל (4%), יוגה (3%) ורכיבה על אופניים (3%).

עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור מעוניין להגביר את הפעילות הגופנית שלו. 63% מהמבצעים פעילות גופנית ציינו כי הם מעוניינים לבצע יותר, זאת לעומת 37% שלא מעוניינים לבצע יותר פעילות גופנית. מתוך האוכלוסייה הכללית שאינה מבצעת פעילות גופנית, 68% מעוניינים להתחיל לעומת 32% שלא מעוניינים כלל לבצע בפעילות גופנית משום סוג.

תגיות:ריצהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה