חדשות בארץ

צה"ל התיר לפרסום: בידינו גופות המחבלים שאותרו במנהרה

בהודעה שפרסם הערב דובר צה"ל נמסר כי ישראל מחזיקה ברשותה חמש גופות מחבלים, אשר אותרו במהלך חשיפת מנהרת הטרור של הג'יהאד האיסלאמי. משמעות ההודעה: גופות המחבלים ישמשו כקלף מיקוח להשבת גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין

  • ט"ז חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

ברשותה של ישראל חמש גופות מחבלים, אשר מצאו את מותם לאחר פיצוץ מנהרת הטרור של הג'יהאד האיסלאמי לפני כשבוע. כך הותר הערב (א') לפרסום.

בהודעה שפרסם דובר צה"ל נמסר: "עבודות לחשיפת מנהרת טרור ואיתור גופות מחבלים - במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה ב-30 באוקטובר 2017 בשטח ישראל".

לאחר מכן נמסרה ההודעה הבאה מפי הדובר תא"ל רונן מנליס: "במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים".

על פי הודעת דובר צה"ל, הגופות אותרו במהלך הפעולות המשלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור. עם זאת, אין בכוונת ישראל להשיב את הגופות לרצועה, והן יוחזקו ברשות הצבא כקלף מיקוח אפשרי להשבת גופות החללים אורון שאול והדר גולדין.

תגובת הג'יהאד האיסלאמי להודעה: "גופות חמשת השהידים לא יישארו הרבה זמן בידי ישראל. אנחנו יודעים כיצד להשיב גופות של אנשינו. המערכה פתוחה ולא תסתיים. הארגון לא יתמקח על גופות המחבלים שבידי ישראל. החזקתן רק תגרום לארגון להמשיך ללכת בדרך הג'יהאד. זו אינה המנהרה היחידה שבידי הג'יהאד האיסלאמי. יש לנו מנהרות רבות ומגוון אפשרויות, מהן האויב טעם במהלך מלחמותיו האחרונות ברצועת עזה. חמשת השהידים הקריבו את חייהם על מנת שדגל הג'יהאד וההתנגדות יישאר מונף. המערכה שלנו עם האויב נמשכת ובכל הזירות בפלסטין - מהים ועד הנהר".

כמו כן, תגובת החמאס: "ישראל רק יכולה לדמיין לעצמה שבדרך הזו היא תצליח לשנות את עמדת ההתנגדות הפלסטינית. אנו נשאיר בידינו את כל האמצעים שמאפשרים לנו להגן על בני עמנו ונמשיך בהתנגדות. זהו פשע ישראלי שמתווסף לפשעים נגד בני עמנו הבאים לידי ביטוי בהרג, מעצרים, מצור ופגיעה במקומות הקדושים. ההתנגדות תמשיך ללכת בדרכה עד שיושגו מטרותינו - השחרור והשיבה".

תגיות:דובר צה"למנהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה