חדשות בריאות

מה הילד אוכל בצהרון? כתבה חובה להורה אכפתי

הורים רבים מתלוננים על איכות האוכל המוגש בצהרון. מתברר שישנם צהרונים רבים שאינם מיישמים את חוק הצהרונים שנכנס לתוקף בחודשים האחרונים. מה עלינו, כהורים אכפתיים, לעשות בנידון?

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הילד שלכם בצהרון? חשוב שתהיו אכפתיים על נושא התזונה. חוק הצהרונים, שנכנס השנה לתוקף, הרגיע הורים רבים: על פי החוק, יוקם מנגנון שיהיה אמון על ההרכב התזונתי בארוחות הצהריים המוגשות לכ-400 אלף ילדים בישראל שאוכלים בצהרונים.

כ-50% מילדי ישראל שוהים בצהרון כחמש-עשרה שעות שבועיות ואוכלים שם את הארוחה החמה העיקרית במהלך היום. בשל כך, ובשל חשיבותם של הקניית הרגלי תזונה נכונים בגיל הרך, ראוי כי לילדים השוהים בצהרון תובטח תזונה בריאה וראויה, שתספק להם מזון מגוון ומאוזן שיתרום לאיכות חייהם.

עם זאת, תלונות רבות של הורים מצביעות על כך שעדיין לא חל השינוי המיוחל: האוכל המוגש בצהרונים אינו עונה על כל כללי משרד הבריאות והילדים מסרבים לאכול. מתברר שבצהרונים רבים חומרי הגלם אינם איכותיים וממרחים עתירי סוכר מככבים בתפריט.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות קובע את הסטנדרטים התזונתיים ואת אמות המידה להרכב של המזונות אשר יינתנו לילדים השוהים בצהרונים. הפיקוח על יישומם הוא בידי הגופים האחראים על המוסד החינוכי, בין אם משרד החינוך ובין אם הרשות המקומית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "החל משנת הלימודים הנוכחית מסבסד משרד החינוך צהרונים בסכום כולל של 1.3 מיליארד שקל. מדובר בחיסכון של מאות שקלים לכל משפחה. יובהר שתפעול הצהרונים הוא באחריות הרשויות המקומיות, ורשויות שבחרו להפעיל את ההזנה באמצעות המשרד נהנות מאוכל בריא ומזין. רשויות שמפעילות מערך הזנה באופן עצמאי מחויבות לאיכות גבוהה ובלתי מתפשרת, וככל שנקבל מידע על ליקויים ננקוט צעדים כמתבקש, לרבות החלפת זכיין המזון במידת הצורך".

מה בידינו, ההורים, לעשות בנידון? ראשית חשוב להתעניין אצל הילד מדי יום ולשאול אותו מה אכל בצהרון, האם האוכל היה טעים, מה הוא אוהב. שאלות מעין אלו מוכיחות לילד על החשיבות שמייחס ההורה לשעות בו הוא שוהה בצהרון, לאוכל הנכנס לפיו, לבריאותו ולהעדפותיו התזונתיות. כן ניתן לעודד את הילד ביום בו הוא מצהיר כי אכל מהאוכל שהוגש לו ואף ניסה לאכול מאכלים שאינו רגיל אליהם.

כמו כן חשוב להיות בקשר עם מפעילי הצהרון, לשמוע מהם האם הילד אוכל ומה בדיוק. גם ביקורי פתע של הורים בשעת ארוחת הצהריים יכולה להועיל. והעיקר – שיהיה לבריאות.

תגיות:בריאותצהרוןאוכלילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה