חדשות יהדות

מפתיע: האם בקרוב נגיע ברכבל לקבר הרשב"י?

בדיון שנערך סביב סוגיית התחבורה למרון, העלה שר התחבורה הצעה מפתיעה: להקים רכבל שיאפשר הקלה בצפיפות ההמונים הבאים למרון. שר התחבורה: "אני משוכנע שבסופו של דבר לא נכיר את הדרכים למירון"

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמש קיימו יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס ושר התחבורה ישראל כץ, דיון מקיף בכנסת בדבר מציאת פיתרונות לשיפור דרכי הגישה למירון.

המשתתפים בישיבה היו גורמי מקצוע רבים ממשרד התחבורה, המשטרה והמועצה האזורית, ובנוסף נכח מנכ"ל נתיבי ישראל, יוסי פרץ.

לטענת ח"כ מוזס, חייבים לתת מענה לצוואר הבקבוק שנוצר מכפר שמאי ועד הר מירון. כה דבריו: "גם אם נשדרג את הכבישים עד לשם, ונשנע מספר כפול של אוטובוסים, ניתקע כולנו בכפר שמאי ולא נצליח להתקדם. כל פתרון תכנוני מחייב הרחבה או פתרון אחר שימנע מהנהגים לעלות בכביש הצר מכפר שמאי למירון".

בהמשך הדיון הציע שר התחבורה הצעה חדשנית שאף תחסוך את הצורך בעקירת הכרמים של החקלאיים בסביבה לצורך הכשרת חניונים ותחסוך שימוש באוטובוסים. הצעתו הייתה להקים רכבל שתסייע בהסעת ההמונים מתחנת רכבת מירון (צומת חנניה) ועד להר מרון מעל היישוב.

לטענת השר, הרכבל יכול להסיע כמעט 2,500 נוסעים בשעה אחת, וברור כי הרכבל תשדרג משמעותית את הצפיפות הידועה במירון.

לאחר הדיון, מסר ח"כ מוזס את עיקרי הדברים לחברי הכנסת במליאה: "מהיום בערב עוד ששה חודשים בדיוק, יחול ל"ג בעומר. האתר המתוייר מספר 2 במדינה שמבקרים בו מעל 2 מיליון איש בשנה, ובל"ג בעומר קרוב לחצי מיליון איש. כל שנה גדל מספר המבקרים. אני מגיע עכשיו מישיבה עם הבולדוזר של המדינה: שר התחבורה ישראל כץ. החלטנו שני דברים: רכבל עד מעל היישוב מירון. ובמקביל הרחבת הדרך מכפר שמאי, למירון, כולל גשר".

שר התחבורה הורה להרחיב את הכביש לארבעה נתיבים, כולל גשר מעל נחל מירון. כה דבריו: "אני משוכנע שבסופו של דבר לא נכיר את הדרכים למירון".

תגיות:ציון הרשב"ירכבלקבר הרשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה