חדשות בעולם

בקרוב גם בחנויות כאן: התפוח שאינו משחיר

תפוחים חתוכים מראש שאינם משחירים התחילו להימכר השבוע בארה"ב – פלא של הנדסה גנטית שכל תעשיית המזון עוקבת אחריו בעניין

  • י"ט חשון התשע"ח
אא
תפוחים הם פרי אהוד בכל מקום, אבל לא משנה את מי תשאל מה המינוס הכי גדול שלהם, התשובה תמיד תהיה זהה: תפוחים הם דבר נפלא, רק חבל שהם ממהרים כל כך להשחיר שמקלפים וחותכים אותם.

התכונה הזו של התפוח – תוצאה של התחמצנות – היא זו שמנעה במשך שנים רבות מחברות מזון לשווק תפוחים חתוכים מוכנים לאכילה. בארץ, כמובן, מכירות פירות וירקות אינה כה מקובלת. בארה"ב, לעומת זאת, פירות וירקות חתוכים הם מוצר פופולארי – חוץ מפירות כמו תפוחים, שחיתוך מראש משחית את המראה שלהם.

השבוע, עם זאת, כל זה ישתנה. סופרמרקטים ברחבי ארצות הברית יתחילו למכור אריזות של פיסות תפוח שאינן משחירות – פיסות תפוח שנחתכו מזן 'תפוח ארקטי' – תפוח שעבר הנדסה גנטית כך שצבעו לא ישתנה לאחר החיתוך.

התפוח הארקטי הוא אחד המוצרים הראשונים אי פעם שעברו הנדסה גנטית כדי לרצות את הצרכנים – ולא את החקלאים. הוא גם חלק מרשימה קצרה מאד של מוצרים שעברו הנדסה גנטית ונמכרים בפני עצמם ולא כחומר גלם בלבד. לפיכך, תעשיית המזון צפויה לעקוב בעניין אחרי גורלן של חתיכות התפוח.

בעולם בכלל ובארצות הברית בכלל שוררת חשדנות לא מעטה כלפי הנדסה גנטית של גידולים חקלאים. גורמים בתעשייה אומרים כי חשדנות זאת מונעת בעיקר מהעובדה שרוב השינויים הגנטיים עד היום נועדו להקל על המגדלים, לא על הצרכנים. במקרה של התפוח, זה הפוך לגמרי. לחקלאי לא משנה אם התפוח הופך חום או לא – אבל לצרכן זה משנה מאד. אם התפוחים החדשים יימכרו היטב, הם יהוו איתות לתעשייה כולה: הנדסה גנטית שמשפרת את חווית המשתמש של הצרכן יכולה להתגבר על החשדנות. אם זה יקרה, התפוח שלא משחיר יהיה רק ההתחלה: עד מהרה נראה בשום גם פטריות שלא משחימות, המבורגרים סינתטיים ללא בשר, פילה דג שגדל במעבדה, וכך הלאה והלאה.

ניל קרטר, אחד ממנהלי החברה שפיתחה ומשווקת את 'התפוח הארקטי', בטוח שהם, לפחות, ניצחו כבר בקרב הזה. "אנחנו כבר כמעט לא מקבלים מיילים שאומרים לנו שאנחנו השטן", הוא אומר. "עכשיו אנשים כותבים לנו לשאול איפה הם יכולים לקנות את התפוחים שלנו".

תגיות:תפוחמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה