חדשות בעולם

ארה"ב: בת 11 איבדה את שיערה בגלל מוצר שיער. ה-FDA מסרב להורות על ריקול

כשאליאנה לורנס בת ה-11 מקולורדו שבארה"ב השתמשה בתכשיר השיער Wen Hair Care לא היה לה מושג שהיא הולכת לאבד את שיערה כליל. למרות שהוצג בפרסומות כ'מוצר טבעי', כבר אחרי השימוש השלישי שעשתה בו - שיערה הארוך החל לנשור. אלא שכעת מסרב ה-FDA להורות על ריקול של המוצר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאליאנה לורנס בת ה-11 מקולורדו שבארה"ב השתמשה בתכשיר השיער Wen Hair Care לא היה לה מושג שהיא הולכת לאבד את שיערה כליל. למרות שהוצג בפרסומות כ'מוצר טבעי', כבר אחרי השימוש השלישי שעשתה בו - שיערה הארוך החל לנשור. "היו לה קרחות לא טבעיות באזור הקרקפת, והיינו בטוחים שהיא מתחילה לפתח סוג של סרטן. זו הייתה תקופה איומה עבורנו", משחזרים הוריה. 

לאחר שדווחו בתקשורת על עוד ועוד אנשים שסובלים מהמוצר, החליטו הוריה של אליאנה להצטרף לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה, בטענה כי המוצר גורם לנשירת שיער שמובילה להתקרחות, פריחות, גירודים ועוד - אך לא די בכך שהמוצר אושר על ידי ה-FDA לכתחילה, כעת הוא מסרב להורות על ריקול. 

"על התביעה הייצוגית חתומים למעלה מ-20,000 איש חוץ מאיתנו, ואנחנו בסך הכל מבקשים שה-FDA יבחן מחדש את בטיחות המוצר ויורה על ריקול, אבל הוא טוען שאין לו הסמכות לעשות זאת היות ומדובר בחברה פרטית שהאחריות על ריקול של מוצרים מסוכנים מוטלת רק עליה", אומרים הוריה של אליאנה. "בתנו כתבה מכתבים כבר לשני סנטורים בקולורדו, בבקשה לתמוך בחקיקת חוק על בטיחותם של מוצרי הטיפוח, אך עדיין לא נענתה. אמנם השיער שלה החל לצמוח שוב, אך חלק גדול מזקיקי השיער נפגעו בנזק בלתי הפיך".

לדברי הוריה של אליאנה, כיום הפכו רכישות באינטרנט לדבר שבשגרה - זאת למרות שברוב המקרים מדובר בחומרים שאדם מן השורה לא יכול לעמוד על טיבם. "אמנם אנחנו רכשנו את המוצר באישור ה-FDA, אבל יש לי המון חברות שרוכשות מוצרי שיער באינטרנט, כשהן בכלל לא מודעות לחומרים שהם מכילים. אני למדתי את השיעור שלי, וגם כאשר יש אישור אני יודעת שאני צריכה לבדוק עשר פעמים מה מכילים המוצרים שאני רוכשת, אז על אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרים ללא אישורים של משרד הבריאות ואחרים".

תגיות:שיערארה"בילדיםריקולמוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה