חדשות בריאות

"אנשים לא מודעים לקשר ההדוק בין שתיית אלכוהול וסרטן"

האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה פרסם נייר עמדה שמתריע: רב הציבור לא יודע שאפילו שתיית אלכוהול מתונה היא גורם סיכון לחלות בסרטן

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה, אחד מהארגונים הרפואיים הידועים בעולם, פרסם נייר עמדה שמתריע: האוכלוסייה לא מספיק מודעת לקשר בין אלכוהול וסרטן.

נייר העמדה פורסם בעקבות סקר שהזמין האיגוד, ושמצא כי שבעים אחוזים מהאמריקאים לא יודעים בכלל כי שתיית אלכוהול היא גורם סיכון לסרטן. הרפואה יודעת בוודאות כבר מספר שנים כי צריכת אלכוהול מגבירה את הסיכון למספר סוגים של סרטן, כולל סרטן בכבד, בראש ובצוואר, בוושט, וכן סרטן אצל נשים. במקרים מסוימים, הסיכון עולה במאות אחוזים בגלל השתייה. לפי הנתונים של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, 3.5 מכלל מקרי המוות מסרטן בארה"ב, 19,500 מקרים מידי שנה, נגרמו בגלל שתיית אלכוהול.

נייר העמדה קובע שעל אף שהסיכון הגדול ביותר נשקף משתייה מרובה לטווח הארוך, גם שתייה מעטה (פחות מכוס ליום) או מתונה (עד שני כוסות ליום עבור גברים ועד כוס אחת עבור נשים, מכיוון שגברים ונשים מעבדים אלכוהול באופן שונה) מגבירים את הסיכון לחלות בסרטן.

נייר העמדה קבע עוד כי אלכוהול יכול להחמיר עד יתר את ההשפעות השליליות של עשון, וכן לגרום למצבים מורכבים יתר אצל חולים שכן שורדים, בכך שיגרום להחלמה איטית יותר, יותר אשפוזים, וצורך רב יותר בניתוחים.

נייר העמדה מדגיש שאלכוהול מכל מקור שהוא הוא גורם סיכון לסרטן: לא משנה אם אדם שותה יין, בירה, שפניה או קוקטייל, כל צריכה של אלכוהול מעלה את הסיכון. 

תגיות:אלכוהולסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה