חדשות בארץ

בנות 15 במיזם מבורך: תפירת שמיכות לפגים

"במקום להעלות תמונות ולהתעסק בסלולרי, הן ישבו ותפרו באהבה ויצרו שמיכות לילדים שהן לעולם לא יפגשו, רק כדי להכניס אור לפגייה ולשמח הורים שנמצאים במאבק על החיים של התינוק שהם הביאו לעולם". מיזם מרגש של בנות 15

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: (צילום אילוסטרציה:
אא

שמונה נערות בנות 15 ביוזמה מרגשת: עיצוב ותפירת שמיכות לפגים. השמיכות, שהן למעשה כיסויים לאינקובטורים, ממלאות 2 מטרות חשובות: הן מחשיכות את האינקובטור – כך שהפג נמצא בסביבה שמדמה את הרחם עם תאורה עמומה, וכן – הן צבעוניות ועליזות ומחדירות קרן של תקווה להורים.

אלונה זרצקי, אחת מבנות הקבוצה, מספרת ל-ynet כיצד החל המיזם. "בכיתה ח', כשהיינו צריכים לבחור תחום להתנדב בו, בחרתי את תחום עיצוב אופנה שאני אוהבת. היינו קבוצה של עשרים בנות ותפרנו בובות עבור גנים של ילדים נזקקים, אחרי שנפגשנו איתם והבנו אילו בובות הם רוצים", היא מספרת.

לאחר שסיימו את הפרויקט הראשון, החליטו שמונה מתוכן להמשיך ולתפור בהתנדבות. "בסוף השנה שמונה בנות מתוך הקבוצה אמרו שהן רוצות להמשיך בהתנדבות וקיבלנו אישור מאגף הנוער והצעירים בעיריית ראשון לציון שאחראי על הפרויקט", מספרת זרצקי.

הן קיבלו כמה אפשרויות, והתחברו ביותר לרעיון לתפור שמיכות מעוצבות לפגים. "השמיכות לפגים היו נראות לנו המטרה הכי יפה וחשובה. ממש למדנו איך להשתמש בבדים, לעצב ולתפור", היא אומרת.

כשזרצקי וחברותיה הגיעו לבית חולים אסף הרופא ומסרו את השמיכות לפגייה – הן התקשו לתאר את תחושותיהן במילים. "הרגשנו שהצלחנו לשפר במעט את ההרגשה של ההורים", אומרת זרצקי. "האווירה קצת קשה שם כי הורים נמצאים בתקופה לא פשוטה, הם מודאגים מאוד ואולי השמיכות הצבעוניות יוכלו לשפר מעט את ההרגשה שלהם. זו הייתה חוויה מאוד מרגשת. כל האחיות התלהבו מאוד מהשמיכות", היא מוסיפה.

בנות ה-15 מתכננות להמשיך בתפירת השמיכות לפחות בשנתיים הקרובות. "אנחנו נפגשות פעם בשבוע לשעה וחצי ולפעמים גם יותר כי רצינו להמשיך לתפור ולהספיק. אני רוצה להמשיך עם זה לפחות עד כיתה י"ב וכרגע אנחנו בשלב שצריכות להחליט מה הפרויקט הבא שלנו", ממשיכה זרצקי לתאר. 

"רוב הילדים משחקים בטלפונים ועושים דברים אחרים מאשר לעזור לקהילה. גם אני בהתחלה לא כל כך התלהבתי מעניין ההתנדבות, אבל עם הזמן הרגשתי שאני עושה את זה ממקום של הנאה והחלטתי להמשיך עם זה. זו הרגשה ממש טובה כשעוזרים לאחרים", מסכמת זרצקי את תחושותיה בגמר הפרויקט.

מדריכת הקבוצה, יעל מלצר, הוסיפה: "כל כך הרבה כבר נאמר על הנוער של היום, שהם שקועים בסמארטפון ואנוכיים. את השמיכות שמקשטות את הפגייה בבית החולים אסף הרופא תפרו ריבוע אחרי ריבוע נערות בנות 15. במקום להעלות תמונה לסנאפצ'אט הן ישבו ותפרו באהבה ויצרו שמיכות לילדים שהן לעולם לא יפגשו, רק כדי להכניס אור לפגייה ולשמח הורים שנמצאים במאבק על החיים של התינוק שהם הביאו לעולם".

תגיות:יוזמהפגיםשמיכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה