פיתוח האישיות

המורה קיבל טלפון מתלמיד שלימד לפני 30 שנה, וכששמע מה בפיו - התרגש עד דמעות

רוב הזמן המורים לא מקבלים את ההזדמנות לשמוע כמה הם השפיעו על התלמידים שלהם, ולא משנה עד כמה מעוררי השראה הם היו. אולם הסיפור שלפנינו הוא הדוגמה לכך שדברים כאלה לפעמים כן מתרחשים במציאות

המורה כיוםהמורה כיום
אא

רוב הזמן המורים לא מקבלים את ההזדמנות לשמוע כמה הם השפיעו על התלמידים שלהם, ולא משנה עד כמה מעוררי השראה הם היו. אולם הסיפור שלפנינו הוא הדוגמה לכך שדברים כאלה לפעמים כן מתרחשים במציאות. זה בדיוק מה שקרה למורה אלברט סידלקי שמלמד מדעים בבית הספר התיכון ממוריאל בניו ג'רזי, למעלה מ-40 שנה. 

התלמידים שלו מכנים אותו 'מר סי' בחיבה, ועבור רבים מהם הוא דמות נערצת ומעוררת השראה. "אני מאוד אוהב את העבודה שלי, ותמיד מנסה לדחוף את התלמידים שלי לעשות כמיטב יכולתם ולהאמין בעצמם וביכולות שלהם", הוא אומר. "ואני יודע שעבור רבים מהם אני דמות מעוררת הערצה, אבל עד לאחרונה לא ידעתי עד כמה".

הוא גילה את זה בדרך מפתיעה לגמרי, כאשר אחד התלמידים שלו - לי בואונו שמו, טלפן אליו ביום בהיר אחד. "מדובר בתלמיד שלימדתי בשנות ה-80, אבל למרבה הפלא זכרתי אותו. הוא היה אחד התלמידים הטובים בכיתה שלי, וכשהציג את עצמו הוא אמר שהיום הוא מנתח מוח בכיר. הוא רצה לדבר איתי ולא היה לי מושג על מה".

לאחרונה ניתח לי במסגרת עבודתו את אחד השופטים החשובים במדינה, וכשזה התעורר מניתוח המוח בריא ושלם - הוא היה אסיר תודה. "הוא פנה אליי ואמר לי משהו שגרם לי להרהר בו רבות. הוא אמר לי: 'אתה דמות מעוררת השראה ואני מודה לך. אתה רופא מדהים ואני לא יודע מי הייתה הדמות מעוררת ההשראה בחיים שלך, אבל מה שבטוח הוא שאתה חייב לה תודה ענקית ממני'".

תלמידו של מר סי שהפך למנתח מוח בכירתלמידו של מר סי שהפך למנתח מוח בכיר

מורה טוב - מורה ל(כל ה)חיים

אבל מר סי עדיין לא הבין את כוונתו של ד"ר לי, עד שזה נאמר מפורשות. "כשהשופט דיבר על הדמות הזו, מיד ידעתי שזו הדמות שלך. אתה האדם מעורר ההשראה בחיי, שבזכותו אני זוכה היום להיות שליח טוב עבור מאות בני אדם חולים שזקוקים לעזרתי, ואני מודה לך על מי שאתה".

לדברי מר סי, הדברים של לי שינו את חייו מקצה לקצה. "שיחת הטלפון הזו שינתה את הדרך שבה אני מסתכל מאז על כל תלמיד שלי, אפילו החלש ביותר. מאז אני מבין שלכל אחד יש פוטנציאל לעשות דברים חשובים ומלאי משמעות בחייו, לו רק יחליט את ההחלטות הנכונות. אני זוכר איך באחד השיעורים שלי, לי ניתח צפרדע וזה היה אחד הניתוחים היותר טובים שראיתי אי פעם. אני בטוח שהוא עושה עבודה מצוינת גם על בני אדם".

גם לי זכר את השיעור ההוא. "אני זוכר שאמרת לי בהתפעלות: 'יש לך ידיים של מנתח'. אתה בחור פיקח ואתה יכול להיות מנתח מוח אם תרצה. הייתי אז רק בן 13, אבל המילים שלך שינו את חיי ובאותו רגע החלטתי שזה מה שאני רוצה להיות - מנתח מוח".

מר סי חייך לעומתו כשמדעות התרגשות נקוות בעיניו, ואמר: "המשמעות מאחורי זה היא הרבה מעבר למילים. באמת התכוונתי לכל מילה שאמרתי, אבל לא חשבתי אז כמה משמעותי זה יכול להיות עבורך".

תגיות:ערכיםמוריםמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה