חדשות בארץ

האם מתווה שלום בין ישראל לפלסטינים יצא לפועל בקרוב? ממשל טראמפ מאמין שכן

ממשל טראמפ מעלה הילוך בניסיון להשגת שלום במזרח התיכון: צוות מיוחד החל בגיבוש המתווה הסופי לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים

  • כ"ג חשון התשע"ח
הנשיא דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)הנשיא דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

"הניו יורק טיימס" דיווח ביממה האחרונה כי נשיא ארה"ב טראמפ ויועציו החלו לגבש את המתווה לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. על פי הדיווח, המתווה יהיה שונה מאלו שהוצעו בעבר על ידי הממשל האמריקני, במטרה להגיע ל"עסקה האולטימטיבית".

העיתון ציטט גורמים בבית הלבן שמסרו כי הצוות בוחן ניירות עמדה שעוסקים בסוגיות ליבה שכבר שנים מעוררות מחלוקת בין הצדדים, כמו מעמדה של ירושלים וגורל ההתנחלויות. עוד ציינו הגורמים כי המתווה צפוי להיות מוכן עד תחילת השנה הבאה.

צוותו של הממשל מקווה להפוך את מה שלמד בשנה האחרונה לצעדים מוחשיים כדי לסיים את הקיפאון.

פרשנים מעריכים כי מדובר בתוכנית שתבנה סביב מה שמכונה "פתרון שתי המדינות", למרות העובדה שטראמפ הודיע בעבר כי אינו מחויב למדינה פלסטינית.

"אנחנו מקדישים הרבה זמן לשמוע את הישראלים, את הפלסטינים ואת המנהיגים האזוריים בחודשים האחרונים זאת כדי לסייע בהשגת הסכם שלום מתמשך", אמר ג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא למזרח התיכון. "אנחנו לא הולכים לקבוע זמנים או לכפות עסקה. המטרה שלנו היא לאפשר, לא להכתיב, הסכם שלום בר קיימא כדי לשפר את חייהם של ישראלים ופלסטינים וביטחון ברחבי האזור", הוסיף גרינבלט.

צוות הליבה של הפרויקט כולל את ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, השליח המיוחד גרינבלט, השגריר האמריקני בישראל דייויד פרידמן ודינה פאוול, סגנית היועץ לביטחון לאומי. הארבעה גם ערכו התייעצויות עם הקונסול האמריקני בירושלים דונלד בלום ועם גורמים שונים במחלקת המדינה ומהמועצה לביטחון לאומי. מדובר בצוות פרו ישראלים. טראמפ התפאר בעבר שהוא "החבר הכי גדול" של ישראל וקושנר, גרינבלט ופרידמן הם יהודים אורתודוקסים. החברה הרביעית בצוות היא נוצריה קופטית שבמקור ממצרים.

תגיות:טראמפהסכם שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה