חדשות בעולם

אמנזיה קיצונית ונדירה: אם לארבעה שכחה את כל חייה

פאולינה ביל בת ה-55 מבריטניה היא אם לארבעה ילדים ו-14 נכדים, אך לאחרונה, לאחר שחוותה שבץ - איבדה את זיכרונה כליל. "אנחנו נשואים כבר 38 שנה, והיא לא זוכרת מי אני", מספר בעלה של פאולינה, אנדרו. "הראיתי לה את התמונות של הילדים והנכדים, את התמונות מהחתונה שלנו, והיא לא זוכרת שום דבר. זה כמו לקבל תינוק חדש שצריך ללמד אותו הכל מא' עד ת'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פאולינה ביל בת ה-55 מבריטניה היא אם לארבעה ילדים ו-14 נכדים, אך לאחרונה, לאחר שחוותה שבץ - איבדה את זיכרונה כליל. "אנחנו נשואים כבר 38 שנה, והיא לא זוכרת מי אני", מספר בעלה של פאולינה, אנדרו. "הראיתי לה את התמונות של הילדים והנכדים, את התמונות מהחתונה שלנו, והיא לא זוכרת שום דבר. זה כמו לקבל תינוק חדש שצריך ללמד אותו הכל מא' עד ת'".

לדברי אנדרו, השבץ היכה באשתו ביום הראשון של שבוע חופשה במיורקה, ומיד לאחריו היא ביתה עשרה ימים בבית החולים - לפני שחזרה לביתה שבאוקספורד - שם היא נאלצת ללמוד את הכל מחדש. "הזיכרון שלה נמחק באופן טוטאלי מהיום שנולדה. היא לא יודעת מי ההורים שלה, איפה גדלה, מי היו החברות שלה ומי אנחנו. היא כן יודעת ללמוד ולקלוט מידע חדש, אבל בנוגע לחייה הישנים - הכל הלך לאיבוד", מספר אנדרו בראיון ל'דיילי מייל' הבריטי.

עכשיו טוענים הרופאים כי הם כלל אינם בטוחים שפאולינה תזכה אי פעם לקבל בחזרה את זיכרונותיה האבודים. "היא לא מסוגלת לספר לך שום דבר על עצמה או על משפחתה", הם אומרים. "הצגנו לה תמונות שלה עם הנכדים בחגים, והיא לא הכירה אף אחד מהם. היא לא ידעה איפה היא גרה או למה היא צריכה ללכת הביתה עם האיש שטוען שהוא בעלה".

הרופאים סרקו את מוחה של פאולינה, וכעת הם מנסים להחזיר לה את הזיכרון שלה על ידי קורס אינטנסיבי שנועד ללמד אותה את הדברים הכי טריוויאליים. "היא גם איבדה את יכולת הדיבור שלה, אבל בזכות הקורס הזה הוא לאט לאט מתחיל לחזור אליה", מסביר אנדרו. "יש לנו מזל גדול שלפחות זה חזר, ועל כך אני אסיר תודה".

תגיות:בריטניהמחלהאמנזיהנדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה