חדשות בארץ

דריכות בגבול הדרומי: "הג'יהאד האיסלאמי עוקב במשקפות אחר תושבי עוטף עזה"

בישראל, ובמקביל גם בארגון הטרור העזתי, מעלים את רמת הכוננות ונערכים לקראת אפשרות של הסלמה

  • כ"ה חשון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דריכות בגבול הדרומי: הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי עוקבת באדיקות אחר תנועת תושבי עוטף עזה תוך שימוש במשקפות ומנגנוני צילום. כך פורסם הבוקר בעיתון "אל חיאת" הרואה אור בלונדון.

העיתון ציטט גורמים שטענו כי המעקב כולל תנועה ברחובות היישובים, וכי שהזרוע הצבאית של הארגון העלתה את הכוננות לרמה הגבוהה ביותר.

גם בישראל מעלים את רמת הכוננות ונערכים לקראת אפשרות של הסלמה. כחלק מההיערכות, הוצבו בדרום ובמרכז סוללות כיפת ברזל. במקביל, נמשכות העבודות להקמת המכשול נגד מנהרות התקפיות בגבול הרצועה, אולם בימים אלו העבודות מתבצעות לפי הערכות מצב.

הצוותים נדרשים לנקוט משנה זהירות בשל חשש מירי של צלפים או נ"ט.  גם החקלאים בעוטף עזה שבו לעבודה כרגיל בשדות הסמוכים לגדר, אך הם מתבקשים להגיע לאזורים לפי נחיצות.

שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תקף במהלך הלילה את ארגון הג'יהאד האיסלאמי. בציוץ שפרסם בטוויטר, כתב גרינבלט כי "הצהרות קיצוניות ופרובוקציות נגד ישראל מצד הג'יהאד האיסלמי פוגעות בתושבי עזה, והן מסוכנות מאוד".

לדברי גרינבלט, "הרשות הפלסטינית צריכה לחדש את האחריות המלאה שלה בעזה. ארה"ב פועלת עם הרשות, ישראל, מצרים ואחרים כדי לנסות ולשפר את המצב. לעזה מגיע יותר", סיכם.

הרקע למתיחות הגוברת הוא על רקע פיצוץ מנהרת הטרור בסוף החודש שעבר, שבה נהרגו לפחות 12 פעילי הג'יהאד האיסלאמי. לאחר הפיצוץ, איים ארגון הטרור על תגובה קשה נגד ישראל. בתגובה, פרמה ישראל סרטון חריג בערבית, ובה הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי סרטון את הטרוריסטים:  "הג'יהאד רוקם מזימה ומשחק באש, נגיב בעוצמה גם נגד חמאס. כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג'יהאד האיסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג'יהאד אלא גם כלפי חמאס. אנחנו מייעצים להנהגת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים", אמר האלוף.

תגיות:הג'יהאד האסלאמיעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה