חדשות בארץ

משרד התחבורה מפתיע: רכבלים בכל רחבי הארץ

משרד התחבורה מציג פתרון מהיר ומפתיע להקלת העומס בכבישים: קידום תכניות לפריסת קווי רכבל בכל הארץ. השר כץ: "מדובר במהפכה"

  • כ"ה חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

על מנת להקל על בעיית העומס בכבישים, והזמן הרב שלוקח לסלול מסילות רכבת, משרד התחבורה מציג פתרון מהיר ומפתיע: קידום תוכניות לפריסת קווי רכבל בכל הארץ.

התכנית החדשה, על פי הדיווח ב'ישראל היום', מטרתה לקדם הקמה של מערך הסעת המונים באמצעות רכבלים באזורים שונים בארץ. הרכבלים עתידים להשלים את שירותי התחבורה הציבורית, לרווחת התושבים. יתרונות רבים מצויים ברכבל: אין צורך בזכויות דרך מיוחדות, כמו כן, הרכבל בנוי על עמודים כך שהקמתו תתאפשר גם במקומות בלתי עבירים לתחבורה ציבורית רגילה. יתרון נוסף הוא היכולת לגשר בין מקומות הרריים לבין מישור, וגם מאפשר העברה של המונים ממקום אחד למשנהו בזמן קצר.

יוזם התכנית הינו שר התחבורה, ישראל כץ. לפני כמה חודשים הניח השר כץ אבן פינה לפרויקט הרכבל בחיפה, שעתיד לחבר בין תחנת "מרכזית המפרץ" לאוניברסיטת חיפה ולטכניון. ההערכה היא כי תוך שלוש שנים הרכבל יתחיל לפעול בעיר. בנוסף, אמש פורסם המכרז בנוגע להקמת שש תחנות הרכבל, שצפויות לשמש עשרות אלפי סטודנטים ועובדי מוסדות אקדמיים.

כמות הנוסעים שהרכבל יוכל לשאת הינו עד 2,400 נוסעים בשעת שיא, כאשר מדובר בקרונות של 12-10 אנשים. הנסיעה תעשה באמצעות כרטיס רב קו, והוא יכלל בהסדר המעברים של התחבורה הציבורית במקום. להערכת משרד התחבורה השימוש ברכבל יתעצם בשנים הקרבות, הודות ליתרונות הרבנים שיש לרכבל ככלי תחבורה ציבורית.

לדברי השר כץ: "מדובר במהפכה בתחבורה הציבורית בישראל ובמטרופולין חיפה בפרט. עשרות אלפי הסטודנטים ואנשי המחקר שיגיעו מחוץ לעיר, יוכלו לבחור בתחבורה הציבורית כדרך יעילה, מהירה ובטיחותית להגיע ליעדם".

יחד עם המהפכה המתוכננת בחיפה, ישנם תכנונים למהפכות נוספות שצפויות להתממש בשנים הקרובות: רכבל חיפה־מערב יחבר את מרכז הכרמל לשכונות הדרומיות של חיפה (האצטדיון ומרכזית חוף הכרמל); רכבל טבריה־המושבה יחבר בין תחנת הרכבת העתידית עפולה־טבריה לבין העיר העתיקה; רכבל מעלות תרשיחא־כרמיאל יחבר בין אזור כפר ורדים לתחנת הרכבת בכרמיאל; ורכבל מעלה אדומים יחבר בין מעלה אדומים וירושלים. כל הרכבלים המתוכננים, מקודמים בימים אלה על ידי חברת יפה נוף.

כמו כן, השר כץ נתן הנחייה לקידום בחינה ראשונית של רכבל בזכרון יעקב, שעתיד לחבר בין המרכז המסחרי הממוקם בצמוד לתחנת הרכבת המתוכננת, ללב המושבה; גם רכבל חריש־צומת עירון יחבר על פי התוכניות את היישוב חריש עם מתחם התחבורה המתוכנן באזור צומת משמר הגבול (כביש 65-444).

בנוסף, ישנן תכניות בנוגע להקמת רכבל בן כשבעה קילומטרים, שיוביל להר מירון. הרכבל עתיד להגיע לגובה של כ־500 מטרים, ועתיד לחבר בין צומת שבע (צומת חנניה) לקבר הרשב"י. יתר על כן, בסמוך לתחנת הרכבל העתידית בצומת שבע, יוקמו בעתיד תחנת רכבת וחניון ענק, זאת בהתאם למסגרת הארכת קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה, שאמורה לשמש את ההמונים הפוקדים את קבר הרשב"י במירון במשך כל השנה. הרכבל, כמו שאר הרכבלים המתוכננים, מקודם בימים אלה על ידי חברת יפה נוף.

תגיות:מהפכהתחבורהרכבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה