בריאות ותזונה

אוהבים לשתות תה בחורף? את הכתבה הזו אסור לכם לפספס

תה רבותיי, תה. כל כך הרבה סוגים ישנם בשוק, חלקם מוכרים יותר ואחרים פחות - איך מבדילים בין הסוגים השונים, איזה מהם עדיף לצרוך ועל איזה תה פרסם מנהל הבריאות האמריקני אזהרות חמורות? התשובות בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כל כך הרבה סוגי תה ישנם בשוק - חלקם מוכרים יותר, ואחרים פחות. בכתבה הזו נבקש לעשות מעט סדר בסוגי התה שקיימים, וכן לציין את יתרונותיהם הבריאותיים של כל הסוגים, כמו גם את הסוג שלאחרונה התפרסם כמזיק במיוחד ויש להימנע מלצרוך אותו. 

כיצד מזהים את איכות התה? ככל שהוא בהיר יותר, כך איכותו גבוהה יותר מבחינה תזונתית. 

סוגי התה העיקריים שישנם הם:

תה שחור, תה ירוק ותה לבן.  

התה השחור עובר תהליך ארוך של תסיסה וחמצון, ומאופיין בטעם חזק במיוחד. הוא נפוץ בעיקר במערב. 

את התה הירוק מפיקים בתהליך חימום באדים, ואותו לא מתסיסים כלל. בשל כך, צבעו הירוק אינו משתנה וטעמו נשמר עדין. 

התה האחרון שמכונה תה לבן מתאפיין דווקא בגוון צהבהב שמתקבל כתוצאה מייבוש העלים, בתהליך עיבוד קצת יותר ארוך מן השניים האחרים. 

מזה שנים שוקדים החוקרים על מציאת הקשר שבין שתיית תה לבין הפחתת הסיכון לחלות במחלות מסוכנות כמו סרטן ואחרות, ומן המחקרים עולה כי אמנם צריכת תה מוגברת ותכופה - מסייעת להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב, מחלות בכלי הדם, אירוע מוחי, סרטן ועוד. מחקרים שהתרכזו בעיקר בתה הירוק מצאו כי צריכת שלושה ספלים ביום - מפחיתה את הסיכון לשבץ בכ-21%. התה הירוק אף הוגדר כקטליזטור בהפחתת תסמיני חרדות ודיכאון, בקרב אנשים שצרכו לפחות שלושה ספלים ביום. 

רוב סוגי התה המשווקים היום בשוק אינם מסוכנים, למעט אחד שלגביו פורסמה אזהרה נוקבת ממנהל המזון והתרופות האמריקאי - תה שמכיל את צמח הסנה האלוורה וצמחים אחרים משלשלים שלרוב מוצעים כנוסחאות פלא לדיאטה. את האזהרה פרסם המנהל נוכח מקרים רבים שבהם צריכת התה הזה שמחד סייעה לירידה מהירה במשקל - אף גרם לפגיעה בלתי הפיכה במעיים, בכבד ובכליות ובמקרים אחדים אף גרמה למוות. 

תגיות:חורףתהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה