חדשות בריאות

רוצים לשפר את תפקוד המוח? תמונה של חורף תעזור לכם

מעניין: מחקר חדש מגלה כי הבטה בתמונות בעלי גוון חורפי משפרים את השליטה הקוגניטיבית במוח. במילים אחרות, כאשר המוח נתקל במראה המשדר קור, הוא מתפקד טוב יותר

  • א' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שפורסם העלה כי מיצגי טמפרטורה בלבד, כדוגמת מראה שלגי או חורפי, משפרים את היכולת הקוגניטיבית במוח. במילים אחרות, כאשר המוח נתקל במראה המשדר קור, הוא מתפקד טוב יותר.

חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת בר-אילן ערכו במחקר 2 ניסויים: תחילה, ביקשו החוקרים מכלל המשתתפים להשלים משימה, כאשר במהלכה נדרשו להסיט את מבטם. לאחר מכן, החוקרים העלו תמונת רקע בעלת אווירה של חורף או של קיץ או סתם תמונת נוף ניטראלית, אשר מילאה את שדה הראייה של המשתתפים.

תוצאות המחקר העלו, כי הביצועים המשופרים בהשלמת המשימה היו אצל המשתתפים שקיבלו תמונות בעלי טמפרטורה קרה, לעומת זאת, הביצועים הפחות טובים היו אצל המשתתפים שקיבלו תמונות בעלי טמפרטורה חמה יותר.

במשך שנים הובאו מחקרים בעלי תוצאות דומות, אשר מראים כי ישנו קשר בין טמפרוטורות חמות לבין התנהגויות תוקפניות ואימפולסיביות. כמו כן גם לגבי ביצועים נמוכים בכל הקשור למשימות הדורשות מאמץ קוגניטיבי. לעומת המחקרים הקודמים, מטרת שלושת החוקרים הישראלים של המחקר ההנוכחי - אלירן הללי מאוניברסיטאות סטנפורד ובר-אילן, נחשון מאירן מאוניברסיטת בן גוריון ועידית שלו מבן גוריון, היתה להראות כי אפשר לשפר את התפיסה הקוגניטיבית רק באמצעות חשיפה לתמונות בעלי טמפרטורה קרה, ללא כל צורך לשנות בפועל את הטמפרטורה.

תגיות:מוחחורףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה