פיתוח האישיות

כוכב הילדים יובל שם טוב מדבר על הכשלונות הרבים שהובילו להצלחתו הגדולה

בשיחת העצמה יוצאת דופן, כוכב הילדים יובל שם טוב או בשמו המוכר יותר 'יובל המבולבל' – מדבר על הכישלונות בחייו, על הדברים שפחות הצליחו לו ועל האופן שבו התמודד עם התחושה הצורבת שהם הותירו בו. אבל מעל הכל - הוא מלמד את כולנו מהי נחישות, ואיך באמת, אבל באמת צריך להתמודד עם כשלונות

  • ב' כסלו התשע"ח
אא

בשיחת העצמה יוצאת דופן, כוכב הילדים יובל שם טוב או בשמו המוכר יותר 'יובל המבולבל' – מדבר על הכישלונות בחייו, על הדברים שפחות הצליחו לו ועל האופן שבו התמודד עם התחושה הצורבת שהם הותירו בו. "הרבה פעמים בקריירה שלי התנהגתי כמו מים, שיש להם תכונה מאוד מעניינת. את המים אי אפשר לפצוע, ואי אפשר לעשות להם שום דבר. קח סכין הכי חדה, תחתוך את המים, לא יקרה להם כלום כי המים זורמים. אז אמרתי לעצמי, 'אוקיי, כנראה שמישהו ייעד לי משהו אחר', ואחרי כל כישלון – המשכתי".

כבר אחרי שירותו הצבאי, אחרי שלמד דבקות במטרה מהי, החליט שם טוב להיבחן לכל האודישנים של ערוץ הילדים. "רציתי להיות מפורסם ולעסוק במה שאני הכי אוהב", הוא משחזר.

באחד האודישנים הוא נדרש להגיע עם תמונה שלו. "אחרי האודישן קיבלתי מכתב שאומר שלא התקבלתי, לצד המלצה נחמדה מאנשי ההפקה: 'בעתיד, אנחנו ממליצים לך להחליף תמונה'. משהו במראה החיצוני שלי לא בדיוק קסם להם. כשכולם אמרו לי בזה אחר זה 'לא', הבנתי שלא רוצים אותי בטלוויזיה אבל אז אמרתי לעצמי: 'רגע. אני רוצה להצליח בגדול, איך אני עושה את זה?'. זה כמו בצבא – לא מיד נעשיתי קצין. יכול להיות שאני צריך עוד קצת להתחזק, ולהתחיל מההתחלה".

אז החליט יובל לעשות ימי הולדת. "זה בית ספר מצוין להתמקצע בו וללמוד בו", הוא אומר. "כשאתה בא במגע עם ילדים אחד על אחד, אתה לומד מה הם אוהבים יותר ופחות. וכך, במשך חמש שנים לפחות, הייתי עושה רק ימי הולדת כשכל הזמן ראיתי לנגד עיניי את החלום הגדול ושיננתי לעצמי: 'יום אחד זה יצליח'. הייתי מחלק לאנשים כרטיסי ביקור ברחוב כדי שיכירו אותי".

איך הוא לא התייאש אחרי כל כך הרבה ניסיונות?

אחרי חמש שנים הוא חזר עם החלום לערוץ הילדים, אך נדחה בשנית. "ולא התייאשתי. כי אני באמת חושב שמי שיש לו חלום מאוד חזק, הוא פשוט לא יעזוב אותו. גם אני ניסיתי לעבוד בכל מיני עבודות, ולא הצלחתי. אמרתי לעצמי שאם לא רוצים אותי בטלוויזיה, אני אנסה להתפרסם בדרך אחרת". וזה בדיוק היה הטריגר להוצאת הקלטת הראשונה שלו.

"בשלב הזה עשיתי מה שנקרא 'קפיצה של אמונה'. כשאתה מאמין במשהו ממש ממש חזק, אתה מסוגל לעשות הכל. מה שעשיתי היה לסכן את הכל: לקחתי את כל הכסף שחסכתי במשך עשר שנים, משהו כמו 400,000 שקל, ואת כל זה השקעתי בdvd משלי שבו עשיתי מה שבא לי. זו הייתה פריצת הדרך שלי, למרות שהצטלמתי בו בצורה הכי טבעית שלי".

ועם הקלטת ביד והמון אמונה בעצמו (כמו השיר המפורסם שלו 'אני מאמין בעצמי, כי אני זה אני והאמת בלבי. ואם רק אתבונן בעצמי, אמצא את הדרך שלי') – ניגש שם טוב לערוץ 'הופ', כשהוא בטוח שזה בדיוק הדבר שחסר בו. "הם צפו בזה ו...לא אהבו. ה'הפי אנד' של כל הסיפור הזה הוא שהבאתי להם מלא קלטות שם, וכולם אמרו לי 'זה לא זה'. אז כבר אמרתי לעצמי: 'זהו, די. ניסיתי הכל, כנראה שאני צריך לחזור לעשות ימי הולדת ולהסתפק בזה'".

 

סוף טוב – הכל טוב

אלא שדווקא אז, רגע לפני שהוא ויתר על החלום הגדול – התרחש המהפך. "ואז הם לקחו את כל הקלטות האלה, ושמו לילדים שלהם בבית. והילדים התחילו לקרוא לחברים שלהם והחברים לחברים. ואז נוצר מצב שפתאום כל השכונה מגיעה כדי לראות את הקלטת הזו... כך סיפרו לי המפיקים אחר כך. פתאום הם התחילו להקשיב קצת יותר למילים ולתוכן, וראו שזה ממגנט. ואחרי שבועיים קיבלתי טלפון מהמפיקה הראשית של ערוץ הופ, שאמרה לי: 'יש לי חדשות טובות. מסתבר שהילדים מאוד מאוד אוהבים את מה שאתה מביא איתך, ואנחנו מחליטים ללכת על זה'".

זה היה השלב שבו קיבל את התוכנית הראשונה שלו בערוץ. "משם כבר הכל הפך להיסטוריה. כשקיבלתי תוכנית יומית בערוץ 'הופ', כבר פנו אליי מהפסטיגל ומערוצים אחרים. אמנם זה היה קשה ולקח הרבה זמן, אבל כשאני מסתכל היום אחורה אני מרגיש שלא הייתי רוצה לשנות שום דבר. זה דווקא מצוין שזה לקח הרבה זמן, כי היום הקרקע יותר יציבה. וחוץ מזה – כשאתה בוחש הרבה זמן בקדירה, התבשיל יוצא יותר טעים".

תגיות:פיתוח האישיותהעצמה אישיתיובל שם טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה