חדשות יהדות

מבורך: דרישה ל"בנק התפילין" ב-10 מדינות נוספות

לפני כעשור חב"ד פתחה בפרויקט מבורך שנקרא "בנק התפילין". הפרויקט התחיל בדרום אפריקה ובעשר השנים האחרונות התרחב לעשר מדינות נוספות, כאשר עוד עשר מדינות ממתינות ברשימה כדי להצטרף

  • ג' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כעשור פתחה חב"ד בפרויקט מבורך שנקרא "בנק התפילין". הפרויקט התחיל בדרום אפריקה ובשנים האחרונות התרחב לעשר מדינות נוספות, כאשר עוד עשר מדינות ממתינות ברשימה כדי להצטרף.

בשיחה עם אתר חב"ד, נשאל רובי איצ'יקוביץ בן ה-23, יליד דרא"פ בן 23 שכעת נמצא בישראל, אודות הפרויקט שהתחיל בזמן שרובי התכונן לקראת טקס הבר מצווה שלו, בבית כנסת "מראיס רוד" בקייפטאון.

הרב דויד ויינברג עזר להכין  את איצ'יקוביץ לקראת הטקס, אך במקביל בני משפחות איצ'יקוביץ הבינו כי קשה ואף יקר להשיג בדרא"פ זוגות תפילין, ובנוסף, התברר כי יהודים רבים כבר לא מניחים תפילין.

בקרב המשפחה המורחבת של איצ'יקוביץ נלד הרעיון של "בנק התפילין". מטרת הבנק היא לאפשר לכל מי שברצונו להניח תפילין באופן יומיומי לקבל תפילין במחיר כמעט סמלי של 50 דולר בלבד (כ-175 שקלים).

הרב ויינברג חבר למשרדי השליחים של חב"ד ובחודש ספטמבר השנה הושקו בנקי תפילין באזרבייג'ן, ברזיל, סין, הונגריה, מאוריציוס, מקסיקו, מרוקו, פורטוגל, פורטו ריקו ועוד. בכל מדינה, יהודים מקומיים מסבסדים את התפילין, בעקבות התמיכה בעד הבנק.

על פי דברי הרב ויינברג, ישנן מדינות נוספות המעוניינות להצטרף ליוזמה, רק לאחרונה התקבלו פניות להצטרפות מעוד עשר מדינות. ישנה וועדה שמאשרת את בקשות התפילין, וכאשר יש אישור התפילין נשלחים לרב הנמצא באזור שבו גר המבקש, ולאחר מכן הרב מעביר אליו את התפילין החדשים.

לאחר שנים של פעילות, רובי סבור שהבנק קירב יהודים רבים לאמונה, והפרויקט עזר להגביר את רוח האחדות בקרב יהודי דרא"פ.

תגיות:חב"דתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה