חדשות בארץ

סוכלה הברחת ענק לעזה: טונות חומרי נפץ נתפסו במעבר "כרם שלום"

חסדי ה': משאית שהובילה "שמנים לרכב" עוררה את חשדם של הבודקים במעבר כרם שלום. בדיקת דגימות מהשמנים הבהירה: לא מדובר בשמן מנוע תמים אלא בחומר מסוכן המיועד לייצור חומרי נפץ בכמות עצומה

  • ד' כסלו התשע"ח
(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

רשות המעברים של משרד הביטחון הצליחה לסכל הברחה עצומה: טונות חומרי נפץ שהיו בדרכם לגורמי הטרור בעזה – נתפסו.

חומרי הנפץ נתפסו בחסדי ה' באמצעות המעבדה הכימית החדשה, שהוקמה לאחרונה במעבר כרם שלום. המשאית שהגיעה למעבר כרם שלום משאית שהובילה מטען של שמנים לרכב, שעוררה את חשד הבודקים הביטחוניים. דגימות מהשמנים הועברו לבדיקת המעבדה.

המעבדה, כרגע בשלבי ההרצה הסופיים שלה זיהתה שלא מדובר בשמן מנוע תמים, אלא בחומר מסוכן, המיועד לייצור חומרי נפץ בכמות גדולה מאוד.

(צילום: דוברות משרד הביטחון)(צילום: דוברות משרד הביטחון)

תפקידה של המעבדה היא לגלות חומרים כימיים, והיא החלה לאחרונה לפעול במעבר הסחורות כרם שלום. מומחי המעבדה בודקים באמצעות מכשור מתקדם מגון רחב של חומרים - גזים, נוזלים, אבקות, מוצקים, מתכות וחומרים נוספים, לפני כניסתם לרצועת עזה.

יכולתה המבצעית של המעבדה לזהות את סוג החומר בתוך פרק זמן קצר, מרגע דגימתו, מסייעת לעובדי הביטחון לאתר חומרים בעייתיים ולסכל את הברחתם לידי גורמי טרור ברצועה.

ראש רשות המעברים תא"ל (במיל') כמיל אבו רוקון, אמר כי "הקמת מעבדת החומרים מרחיבה מאוד את 'ארגז הכלים' המצוי בידי גורמי הביטחון, במאבק היום יומי והבלתי מתפשר בהברחות לרצועת עזה. יכולות המעבדה מתווספות למערך הגילוי הגדול, הכולל מגוון אמצעים והחשוב מכולם הוא הגורם האנושי - הבודקים הביטחוניים במעברים. בעבודה מושכלת אנו יודעים כיום לאתר כל חומר אסור, שעלול לסייע להתעצמות גורמי הטרור ברצועה".

המעבדה הוקמה בפרויקט משותף של רשות המעברים במשרד הביטחון, שב"כ ומחלקת מעברים במשטרת ישראל.

תגיות:הברחהעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה