חדשות בארץ

מאות ליוו את הודיה בדרכה האחרונה: "חיילת של עם ישראל"

מאות ליוו בצהרים את הודיה נחמה אסולין, בת ה-21, למנוחות בבית העלמין במבוא חורון. הודיה נפצעה בפיגוע שארע בירושלים לפני 6 שנים. מאז הפציעה היתה שרויה בתרדמת, והבוקר (ד) הלכה לעולמה. אמה של הודיה: "תתפללי על העם ועל המשפחה שלנו"

  • ד' כסלו התשע"ח
בעיגול: הודיה נחמה אסולין ז"ל (באדיבות המשפחה)בעיגול: הודיה נחמה אסולין ז"ל (באדיבות המשפחה)
אא

שש שנים לאחר הפיגוע סמוך לכניסה לירושלים, בו נפצעה הודיה נחמה אסולין בהיותה בת 14, לא שבה הודיה להכרתה. מאז הפציעה, נשארה אסולין בהשגחה צמודה, ובשבועיים האחרונים הידרדר במצבה. הבוקר הלכה הודיה לעולמה. הלוויתה התקיימה היום (רביעי) במבוא חורון בשעה 13:30.

אמה של הודיה, מיכל, הספידה את בתה: "קיבלנו אותך במתנה פעמיים, פעם אחת לפני 21 שנה ובפעם שנייה לפני 7 שנים. קיבלת על עצמך את הייסורים מתוך השלמה. כאילו אמרת 'מה שהקדוש ברוך עושה איתי זה בסדר'". היא הוסיפה: "הקב"ה בחר אותך להיות חיילת של עם ישראל. התייסר עבור עם ישראל, וזיכית המון אנשים בארץ ובעולם כולו להפרשות חלה וקריאת תהילים לכבודך".

אליהו, אביה של הודיה, אמר מספר פרקי תהילים לעילוי נשמתה, והספיד: "בזכות הודיה עשינו שיעורי תורה בבית, והמון בני נוער התחזקו בזכותה. היא לימדה אותנו כמה אפשר להשפיע על הנוער לטובה". אליהו אמר כי התפילות לא הלכו ריקם, וקרא לצעירים "להמשיך בתפילות רק עם שינוי קטן, שזה יהיה לעילוי נשמתה של הודיה נחמה".

האם, מיכל, הזכירה אסון נוסף שארע במשפחתה בעבר, בו איבדה תינוק, ואמרה: "הסברתי לחברות שהתפילות לא הולכות לאיבוד. הקב"ה בוחר מה לעשות איתן". אז היא פנתה לבתה המנוחה, ואמרה: "תתפללי על עם ישראל, תתפללי על המשפחה שלנו. מסרת את נפשך על קידוש השם ואנחנו מודים לו על הפיקדון שקיבלנו. ה' נתן וה' לקח".

רב העיר צפת, הרב  שמואל אליהו, שהכיר את המשפחה, נכח אף הוא בהלוויה, ואמר: "הודיה הייתה עוצמה של חיים ועשייה. הגבורה של המשפחה היא הדוגמה לכך שאנחנו לא מתכוונים להישבר. הילדה הזאת נהרגה במלחמה, וכח העמידה של האומה נמדד גם בעורף החזית".

השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד), הגיע להלוויה כנציג הממשלה, והספיד את המנוחה: "הודיה נפצעה ונלחמה שנה אחר שנה כשהיא מוקפת באהבת המשפחה והיישוב. הכאב הוא עצום, וכל מי ששמע את הבשורה בכנסת הרגיש את ההלם. הרוע שם קץ לחייה של נערה בתחילת חייה, אך הוא לא ינצח את העם שלנו. נמשיך ליישב את הארץ, ולהדוף את מבקשי רעתנו".

תהא  נשמתה צרורה בצרור החיים, וה' יקום דמה במהרה.

תגיות:ירושליםאוטובוספיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה