חדשות בעולם

מי הקים אנדרטה לזכר השואה ליד ביתו של פוליטיקאי גרמני אנטישמי?

פוליטיקאי גרמני שמתח ביקורת על האנדרטה לקורבנות השואה בלב ברלין – מצא רפליקה של האנדרטה מוקמת ממש מתחת לאף שלו

  • ה' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ביורן הוק הוא פוליטיקאי גרמני המשתייך למפלגת ימין קיצוני. לא מזמן הוא עורר סערה בגרמניה שאמר כי גרמניה צריכה להפסיק להתנצל על השואה ויכולה להיות גאה בהישגיה בשדה הקרב במלחמת העולם השנייה. כתגובה, החליטה קבוצה של פעילים על צעד מחאה דרמטי: הקמת רפליקה קטנה של האנדרטה לשואה בברלין בגינה הסמוכה לביתו של הוקה, שכן 'הוא זקוק לתזכורת על אימי השואה ומותם של ששת מיליון היהודים'.

"אנחנו מקיימים את חובתנו כשכנים", אמר מנהיג הקבוצה, פיליפ רוך, לעיתון מקומי בפרנקפורט. "אנחנו מקווים שהוא ייהנה מהנוף כל יום שיסתכל מחוץ לחלון".

האנדרטה בברלין עשויה משטח של 2700 בלוקים אפורים המעוררים אסוציאציה לבית קברות. במיני-אנדרטה שהקימו ליד ביתו של הוקה, הפעילים הסתפקו ב-24 בלוקים.

הוקה ידוע בחוסר אהדתו לאנדרטה בברלין ובתחילת השנה עורר זעם – בפעם המי יודע כמה – כשתיאר את האנדרטה בתור: 'רגע של חרפה בלב עיר הבירה שלנו'.

פיליפ רוך הסביר כי קבוצת הפעילים החליטה למחות כבר אז ושכרה בסתר את הבית הסמוך לביתו של הוקה בכפר בורנהגן כדי שתוכל להקים שם את רפליקת האנדרטה בלי הפרעה. "הוא יצטרך עכשיו להתמודד עם העובדה שיש לו שכנים שלא סבורים שהאנדרטה לשואה היא 'רגע של חרפה', אלא כאלה שמנסים לזכור מה קרה כדי למנוע מזה לקרות שוב", אמר רוץ' למקומון.

תגיות:גרמניהאנדרטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה