חדשות יהדות

המתח בשיאו: האם יאשרו את עבודות הרכבת בשבת הקרובה?

אמש נפגש שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם ראש הממשלה. בשיחתו הביע השר ליצמן את דרישתו לביצוע עבודות הרכבת בימי חול. לדבריו יש לשמור על הערכים היהודיים של המדינה, ובראש ובראשונה: "הערך העליון שמירת שבת קודש"

  • ו' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

המתח מגיע לשיאו: כניסת שבת בפתח, והשאלה עדיין עומדת באוויר: האם יאשרו את עבודות הרכבת בשבת הקרובה? 

אמש נפגש שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתתפות השרים חיים כץ ויריב לוין. בפגישה זו השר ליצמן הציב דרישה החלטית בדבר ביטול עבודות הרכבת בשבת.

על פי דיווח עיתון 'המודיע': "הדרישה היתה ברורה ונחרצת, שלא לאשר את העבודות כלל. הרב ליצמן הסביר שאין לנו אמון בהנהלת הרכבת, לאור הרקע שהיה בתקופה האחרונה, בהתנהגותה הבוטה כלפי השבת. לכן אין ניתן לסמוך כאשר הם מצביעים על עבודות כלשהן שהן קריטיות כביכול. כי על כן יש לעשות כל מאמץ, כולל דרכים ופתרונות יצירתיים, שעבודות אלו ייעשו בימות החול ולאו דוקא בשבת".

בנוסף: "הסביר כי קיימת לנו אחריות כשותפים בכירים בקואליציה, למנוע את המשך הפגיעה בשבת קודש". עוד צוין בשם השר ליצמן כי "במהלך תיפקודנו בקואליציה הזו, יישרנו קו עם דרישות הקואליציה גם בדברים שאין לנו בהם כל ענין ומגע לכאורה. כדוגמה הזכיר את מתקן חולות, הקמת התאגיד, ועוד שלל נושאים שליהדות החרדית אין בהם כל ענין. אך חזקו עלינו שותפותנו הקואליציונית וההסכם הקואליציוני, המחייב אותנו להצביע יחד עם הממשלה על פי עמדות הקואליציה וראש הממשלה".

"לכן גם לנו כשותפים בכירים בקואליציה ישנם דברים החשובים לנו, הנוגעים לנו עקרונית כמי שאמונים על שמירת צביונה היהודי של המדינה. בשם חובת שמירת הערכים היהודיים של המדינה, אנו נמצאים בממשלה, משפיעים בתוכה, ובראש ערכים אלה, הערך העליון שמירת שבת קודש".

לדברי פרשנים פוליטים, ייתכן כי בשלב הזה, אם יבוצעו העבודות בשבת, השר ליצמן נחוש בדעתו להתפטר.

תגיות:רכבתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה