חדשות בארץ

לראשונה מזה עשרות שנים: שביל ישראל יעבור ביו"ש ובגולן

החלטה היסטורית תשנה את התוואי של "שביל ישראל", שיעבור מעתה גם בירושלים, ביהודה ושומרון ובגולן

  • ח' כסלו התשע"ח
אא

היום (ראשון) צפויה הממשלה לקבל החלטה היסטורית, שתשנה את התוואי של שביל טיולי ההליכה העיקרי במדינה, הידוע בשמו "שביל ישראל", כך שיעבור גם בירושלים, ביהודה ושומרון ובגולן.

השביל, שהוקם לפני 22 שנה, נקבע רק בתוך תחומי "ישראל הקטנה" שבתוך תחומי הקו הירוק וזכה לביקורת על כך שאינו עובר בבירת ישראל ובאתריה ההיסטוריים והדתיים בעלי החשיבות.

כעת, בהחלטה היסטורית ומשמעותית, החליט שר התיירות יריב לוין לשנות זאת ולקבוע תוואי חדש, שיעוגן בהחלטת ממשלה. על פי התוואי שיוגש היום לאישור הממשלה, השביל יעבור גם בירושלים, ביהודה ושומרון ובגולן.

"השביל צפוי לשפר ולפזר את ההוצאה התיירותית גם לפריפריה" הסביר שר התיירות יריב לוין. "ההחלטה להקים שביל תיירות שיעבור לאורכה ולרוחבה של ישראל היא החלטה חשובה על רקע שבירת שיא כל הזמנים בתיירות הנכנסת לישראל והמאמצים להוסיף אטרקציות תיירותיות, שישרתו את המבקרים והמטיילים בארץ".

שביל ישראל הוא שביל לאורך מדינת ישראל באורך 1,030 ק"מ. השביל מתחיל בקיבוץ דן שבצפון ומסתיים במעבר גבול טאבה ליד אילת. השביל, שעבר עד היום בתוך תחומי הקו הירוק בלבד, כולל אתרים היסטורים ותופעות טבע מיוחדות. השביל מסומן בסימון "שביל ישראל" בצבעים לבן-כחול-כתום. הסימון יופיע לרוב בצורה מדורגת כאשר הצבע העליון מצביע על כיוון ההליכה: לבן צפונה וכתום דרומה (הלבן מייצג את החרמון בצפון והכתום את המדבר בדרום). השביל הינו רציף אך לצורך נוחיות המטיילים נהוג לחלקו לקטעים, כאשר החלוקה הרשמית הינה ל-44 קטעים.

תגיות:גולןיהודה ושומרוןשביל ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה