חדשות בארץ

טכנאית הרנטגן נדהמה: "מעולם לא נתקלתי במקרה כזה"

ילד בן שנתיים בלע תליון של עוגן, שגודלו כגודל מטבע של 5 שקלים, וניצל בנס. הורים, השגיחו מה ילדיכם מכניסים לפה

  • ח' כסלו התשע"ח
התליון בוושט של הפעוטהתליון בוושט של הפעוט
אא

ילד בן שנתיים הופנה למרפאת רנטגן של 'מכבי שירותי בריאות' לבדיקה לדלקת ריאות. הטכנאית שביצעה את הבדיקה נדהמה לגלות תליון גדול מאוד בוושט.

"אני עובדת כבר מעל 17 שנה במכבי ועוד לא נתקלתי במקרה כזה", סיפרה אירן גבאי, טכנאית הרנטגן. "הילד לא הרגיש טוב והגיע אלינו לבדיקה לדלקת ריאות, אבל לא היינו מוכנים לגוף הזר הזה. מדובר בתליון גדול מאוד בוושט". התליון היה בצורת עוגן של אוניה, והוא היה גדול מאוד: כגודל מטבע של 5 שקלים.

ההורים טענו כי הם לא מכירים תליון בצורת עוגן, ולאחר צילום נוסף התברר מעל לכל ספק כי הילד בלע חפץ זר.

הפעוט הובהל באמצעות אמבולנס לבית החולים אסותא החדש באשדוד. שם נכנס לצילום חזה, ותוך זמן קצר ולאחר בדיקות נוספות, הועבר לחדר הניתוח. במהלך הניתוח הוחדר לו צינור אופטי לוושט, על מנת לשלוף את הגוף הזר - והעוגן יצא בשלמותו. לאחר הניתוח אושפז הילד במחלקת כירורגית לילדים וביום שישי האחרון הוא שוחרר לביתו.

ד"ר אראלה רוטלוי, מנהלת מחלקת האינטגרציה במכבי שירותי בריאות, ציינה: "מדובר במקרה נדיר מאוד, של גוף זר שנתקע בוושט של ילד קטן. איננו יודעים להגיד כמה זמן החפץ היה בגופו אך ללא ספק מדובר בחפץ זר גדול מאוד. לשמחתנו הרבה, המקרה הסתיים בצורה הטובה ביותר, אך חשוב לחזור ולהדגיש בפני ההורים כי הרחקת חפצים קטנים מהישג ידם של תינוקות וילדים קטנים היא חיונית, משום שבליעתם עלולה לגרום לנזק משמעותי".

אימו של הילד הודתה לצוות הרפואי על הטיפול המהיר, המסור והאכפתי שהציל את חיי בנה. "קרה לנו ממש נס", אמרה האם הנרגשת. "אני לא יודעת כמה זמן זה היה אצלו, ומאיפה הוא לקח את זה, אפילו התקשרתי לגן לשאול אם מישהי מהמטפלות או הגננות מכירות תליון שכזה. קרה לנו ממש נס, ממש לא חשבתי על האופציה לחפץ זר, הילד לא הקיא ולא השתעל ולא הייתה דרך לעלות על זה".

תגיות:פעוטותחנקבליעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה