חדשות בריאות

החוקרים מזהירים: הימנעו מאכילת מזון שנחתו עליו זבובים

מעל 600 בקטריות וחיידקים מסוכנים נושא על עצמו זבוב בודד. כעת החוקרים מזהירים, ומבקשים להימנע מאכילת מזון ששהו עליו זבובים בחוץ: "נדהמנו מהכמות של החיידקים המסוכנים שיש על החרקים הקטנים האלו"

  • י' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים מזהירים: אל תאכלו מזון שנחתו עליו זבובים. על פי סריקת בקטריות וחיידקים רעילים שנבחנה על על אותם זבובים, נמצא כי כי כל חרק מכיל מעל כ-600 בקטריות וחיידקים מסוכנים שעלולים לעבור באמצעות מגע עם מאכלים ובני אדם. אם כן, רמת הזיהום של החרקים הינה הרבה מעבר למה שהוערך עד עכשיו.

"נדהמנו מהכמות של החיידקים המסוכנים שיש על החרקים הקטנים האלו", אמר פרופ' דונלד בריינט מאוניברסיטת פן סטייט, שהוביל את המחקר, "עשינו להם ריצוף גנטי והתברר שמבחינת חיידקים לבדם על זבובי הבית יש 351 סוגים שונים של חיידקים. זבובי הבשר שמצויים באזורים חמים יותר נשאו על עצמם 316 חיידקים".

על פי דברי החוקרים, המחקר הינו חשוב ביותר כיוון שמעניק לנו הסבר כיצד הזבובים מייצרים את המחלות, ובנוסף כיצד הם מעבירים אותן: "הרבה פעמים פקידי ציבור ורשויות שונות מנסים להילחם בהפצה של מחלות מסוכנות. הבעיה היא שללא הדברה של הזבובים המחלות יעברו למרות כל המאמצים שלנו. הם ממש כמו מטוסים קטנים שמפזרים את המחלות הלאה. אפילו בחלק מהמקרים לא צריך שהזבוב ינחת במקום מספיק שהוא יפזר באוויר את החיידקים המזיקים. בכלל אנחנו לא ממליצים לאדם לאכול מזון שהיה בחוץ ושנחתו עליו זבובים".

חיידקים ובקטריות מצויות בזבובים בשל העובדה שהם נמצאים באזורים בעייתיים מבחינת היגיינה כמו למשל פחי זבל, הפרשות של בני אדם ובעלי חיים ושאר אתרים נוספים המכילים רמה גבוהה של חיידקים. הזבובים באים במגע עם צמחים, מאכלים ובני אדם – וכך הם מעבירים את המחלות.

תגיות:מחלותזבוביםמזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה