חדשות בעולם

האם ישראל לחצה על ארה"ב להפציץ את איראן? ג'ון קרי טוען שכן

ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני לשעבר בממשלו של אובמה, סיפר כי ישראל, סעודיה ומצרים פנו אליו לפני החתימה על הסכם הגרעין ושידלו אותו להפציץ את איראן

  • י"א כסלו התשע"ח
ג'ון קרי (צילום: shutterstock)ג'ון קרי (צילום: shutterstock)
אא

"ישראל, סעודיה ומצרים לחצו על ארצות הברית להפציץ את איראן" – כך אמר הלילה (רביעי) מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, ג'ון קרי. לדבריו, לפני החתימה על הסכם הגרעין ב-2015 לחצו עליו ראשי המדינות לבצע זאת, כאשר ראש ממשלת ישראל היה "באמת ובתמים התלהב".

את הדברים אמר המזכיר לשעבר במהלך נאום שנשא בכנס בוושינגטון. לדבריו, הוא נפגש פעמים רבות בנושא הסכם הגרעין עם עבדאללה מלך סעודיה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא מצרים. "כל אחד מהם אמר לי 'אתה חייב להפציץ את איראן, זה הדבר היחיד שהם מבינים'", ציין קרי.

טעות מביכה נרשמה כאשר קרי ציין שדיבר עם נשיא מצרים מובארק. חשוב לזכור כי זה האחרון כבר  אינו מכהן בתפקיד ב- 7השנים האחרונות, מאז 2011.

קרי הוסיף לתאר את פגישתו עם מובארק: "הסתכלתי עליו ואמרתי קל לך מאוד לומר את זה. אם אנחנו נפציץ אותם, אתם תהיו בין הראשונים שיגנו אותנו'. והוא אמר 'כמובן', וצחק". הוא הוסיף לתאר את פגישותיו עם המנהיגים ואמר: "יותר חשוב מזה, ראש הממשלה נתניהו היה באמת ובתמים נלהב" לבצע את הרעיון.

"אני לא יכול לדעת מה איראן תעשה בעוד 10 או 15 שנים, אבל זו העסקה הכי טובה שהייתה לנו", אמר המזכיר האמריקני לשעבר. "כיום המזרח התיכון הרבה יותר בטוח, העולם הרבה יותר בטוח", הוסיף.

קרי הוסיף ואמר כי בזכות הסכם הגרעין איראן התרחקה מיכולתה להשיג נשק גרעיני. "איראן הייתה אז במרחק של חודשיים מנשק גרעיני. היום, בעקבות מה שעשינו, הם במרחק של לפחות שנה ואנחנו נדע מיד מתי השנה הזאת מתחילה והם עושים צעדים. יש לנו גם את כל היכולת כדי להגיב לזה", אמר.

תגיות:ג'ון קריארה"באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה