חדשות בארץ

הרס בשכונת נתיב האבות: "עצוב שהגענו לרגע הזה"

כוחות הביטחון משתתפים בשעה זו בפינוי המבנה הראשון בשכונת נתיב האבות באלעזר שבגוש עציון. הפינוי מתנהל בהתנגדות פסיבית בלבד

  • י"א כסלו התשע"ח
החל הפינוי בשכונת נתיב האבות (צילום: פלאש 90)החל הפינוי בשכונת נתיב האבות (צילום: פלאש 90)
אא

מאות שוטרים משתתפים הבוקר (רביעי) בפינוי מבנה הנגרייה בשכונת נתיב האבות בישוב אלעזר שבגוש עציון. מאות פעילים מתבצרים במקום בניסיון למנוע את הפינוי בהתמגדות פאסיבית ולא אלימה. 

מצה"ל נמסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני החלו כוחות הביטחון בהריסת המבנה הבלתי חוקי בנתיב האבות. בפעילות משתתפים כוחות הביטחון במספר מעגלי אחריות ופועלים לפינוי המבנה תוך שמירה על הביטחון החוק והסדר".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים ייהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת ההרס".

"לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש עציון נכנס לקרב האחרון שלו - הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצד ההיסטורי הזה של החלת הריבונות".

בתוך כך, יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה אישר מתווה שעשוי להציל שישה מ-15 הבתים המיועדים להריסה בשכונה. על פי המתווה, ינוסרו מהבתים חלקים קטנים המצויים על קרקע פלסטינית פרטית ולבתים המנוסרים יינתן היתר בניה זמני שיהפוך אותם לחוקיים.

תגיות:גוש עציוןפינוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה