חדשות בעולם

ראש הממשלה נתניהו בקניה: "כולכם מוזמנים שנה הבאה לירושלים"

נתניהו שב לישראל, לאחר ביקור בזק בקניה. במהלך הביקור, קיים ראש הממשלה שורה של פגישות עם מנהיגים רבים באפריקה

  • י"א כסלו התשע"ח
ראש הממשלה מתקבל בקניה (צילום: חיים צח, לע"מ)ראש הממשלה מתקבל בקניה (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אתמול (שלישי) ביקור בזק בקניה. הביקור, בן יום אחד בלבד, נועד כדי להשתתף בחגיגת השבעתו של נשיא קניה אוהורו קנייאטה.

ראש הממשלה צירף לפמלייתו את שר התקשורת איוב קרא. נתניהו היה ראש המדינה המערבי היחידי שנכח בהשבעתו של קנייאטה, שבה השתתפו כ-10 מנהיגים מכל רחבי היבשת.

נתניהו היה המנהיג היחיד שהוזמן לשאת דברים. "אנחנו שמחים תמיד לסייע למדינות אפריקה", אמר ראש הממשלה בנאומו. "האתגר שניצבכעת בפנינו הוא הביטחון. זוהי מחלה פראית שפוגעת בכל כך הרבה ארצות. בוקו חראם, א-שבאב, הג'יהאדיסטים בסיני. זה מהווה איום לכולנו. אני מאמין שאנו יכולים לשתף פעולה עם ארצות נוספות, בינינו ועם אחרות, ואם נעבוד ביחד נביס את הברברים. לעמים שלנו מגיע טוב יותר ואנו יכולים לספק להם את זה".

"זהו ביקורי השלישי לאפריקה ב-18 חודשים וביקורי השני בקניה", הוסיף ראש הממשלה הישראלי. "אנו מאמינים בעתידה של אפריקה, אנו אוהבים את אפריקה, וארצה מאוד לא רק לשתף פעולה בצורה אישית עם כל אחת מארצות אפריקה, אלא גם עם האיחוד האפריקני. אני מודה לכם, מודה לכם על החברות שלכם, על המנהיגות שלכם, וכפי שנאמר כבר שנים - כולכם מוזמנים שנה הבאה לירושלים".

(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)

במהלך הביקור הקצר, קיים ראש הממשלה שורה של פגישות צד עם מנהיגים ובהם נשיא רואנדה,  את נשיאי גבון, אוגנדה, טנזניה, זמביה, דרום סודן, בוטסואנה, נמיביה ואת ראש ממשלת אתיופיה.

במהלך הפגישה עם נשיא רואנדה, סיכם ראש הממשלה כי ישראל תעביר יותר מ-10,000 מסתננים לשטחה של רואנדה, וזו - בתמורה - תקבל 5,000 על כל אדם שתקלוט. נתניהו עדכן את ראש הממשלה הרואנדי שישראל תפתח שגרירות בקיגאלי בירת רואנדה. בנוסף, דנו השניים גם על האפשרות לפתיחת קו תעופה ישיר בין שתי המדינות.

בפגישותיו עם נשיאי מדינות נוספות באפריקה, דן ראש הממשלה הישראלי אודות העמקת שיתופי הפעולה בתחומים רבים: אנרגיה, סולארי, חקלאות, טכנולוגיה וביטחון. חלק מהשיחות יפתחו דלתות לחברות ישראליות במגוון תחומים. המנהיגים הודו לישראל על הסיוע שלה וביקשו סיוע בתחומי ביטחון, מודיעין וחקלאות.

נתניהו המריא לקניה ביום שלישי לפנות בוקר, אחרי חמש וחצי שעות טיסה נחת בניירובי, שם התקבל על ידי משמר כבוד. סמוך לחצות המריא חזרה ונחת בישראל ב-5:00 לפנות בוקר.

תגיות:ביבי נתניהוקניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה