חדשות בארץ

פוסט של חולת סרטן מרגש את הרשת: "מי קובע איזה סרטן הוא VIP?"

פוסט של חולת סרטן בשם סיגלית משולם, הצליח לרגש אלפי גולשים ולהפוך לויראלי - לא בכדי. בפוסט מתייחסת משולם לאופן שבו מתייחס משרד הבריאות לסוגי הסרטן ולתרופות שניתנות בסל (או שלא)."גם אני רוצה לחיות", היא כותבת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פוסט של חולת סרטן בשם סיגלית משולם, הצליח לרגש אלפי גולשים ולהפוך לויראלי - לא בכדי. בפוסט מתייחסת משולם, שאובחנה עם סרטן ברחם לפני שש שנים, לאופן שבו מתייחס משרד הבריאות לסוגי הסרטן ולתרופות שניתנות בסל (או שלא). "מה שאני חווה זה הזוי לשנות 2017, או בכלל", פותחת משולם וכותבת.

"אני חולת סרטן כבר כ-6 שנים, ולאחרונה המחלה חזרה בפעם השלישית. עברתי ניתוחים, טיפולי כימותרפיה, הקרנות ועוד וגם הפעם הזאת אני שומעת שהטיפול שיכול להציל אותי או לפחות לעכב את המחלה - לא נמצא בסל הבריאות. כמו כן, אני לא יכולה לקבל את הבדיקה PET-CT שניתנת לכל חולי הסרטן, אלא צריכה לשלם עליה. התרופה 'אוויסטן' ניתנת לחולי סרטן מסוגים שונים ללא עלות, אך לי - היא לא מגיעה, כי חליתי בסרטן מסוג מיוחד", מזדעקת משולם. 

בנקודה זו היא פונה לשר הבריאות דאז יעקב ליצמן, שעדיין כיהן בתפקידו בעת פרסום הפוסט. "במה שונה הסרטן שלי משל אחרים? יש לו אותו שם: 'סרטן'. אז מה זה משנה איפה בגוף הוא נמצא? אני רוצה לחיות! התרופה 'אוויסטן' כבר נמצאת בסל הבריאות, אבל לא לסוג הסרטן שלי. במה אני שונה? המחלה שלי אמנם גרורתית, אבל היא לא שולחת לי יהלומים או כסף. מאיפה אני אביא הון תועפות לרכישת התרופה? עשרות אלפי שקלים לטיפול אחד, ושלא לדבר על כמה טיפולים שלהם אני נזקקת?!".

משולם מבכה על קצבת הנכות שהיא מקבלת כיום - 2400 ש"ח שמתוכם היא צריכה גם לכלכל משפחה וגם 'לשבור את הראש' כיצד להציל את חייה. "נדרשים לי 25,000 ש"ח לטיפול מהכסף שאין לי, בזמן שחולים אחרים מקבלים את התרופה הזו ללא עלות על ידי בדיקה פשוטה שניתנת לכולם בחינם. למה יש אפליות בין סוגי הסרטן? אני בסך הכל בת 50, ואני רוצה לחיות. למה מקשים עליי ולמה אני צריכה לדאוג משום שאין לי ביטוח פרטי ואין לי כסף? אתם משרד הבריאות קבעתם איזה סרטן הוא VIP - מדוע?. אני אישה חזקה שכל החיים נלחמה ועזרה לכל מי שהושיט יד, והיום אני זו שצריכה את העזרה שלכם".

משולם פונה אל קוראיה בתחינה נרגשת, ומבקשת להפיץ את הפוסט הזה בכל במה אפשרית - כי "זה יכול לקרות לכולם, והגיע הזמן שנשים לזה סוף".

תגיות:תרופותחוליםסלסרטןמשרד הבריאותמקומם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה