חדשות בארץ

האם חוק ההמלצות יאושר היום? מתח עצום באופוזיציה ובקואליציה

הכריזו על "צו 8" לקראת ההצבעה מחר • בקואליציה מעריכים: מובטח רוב של 62 ח"כים • בינתיים כ־30 אלף הפגינו בת"א נגד החוק • הבטיחו: "נפגין בשדרות רוטשילד כל מוצ"ש"

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מתח עצום בסיעות הקואליציה והאופוזיציה לקראת ההצבעה הצפויה היום (ראשון) במליאת הכנסת על "חוק ההמלצות" שיובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית.

הסיעות הכריזו על "צו 8". בקואליציה  כל הקיזוזים בוטלו ועד היום בצהריים יחזרו לארץ כעשרים שרים וח"כים השוהים בחו"ל. גם בסיעות האופוזיציה ביקשו מראשי כל הסיעות לדאוג לכך שכל הח"כים יגיעו מחר להצבעה בכנסת.

בקואליציה מעריכים כי צפויה תמיכה של 62 ח"כים באישור החוק. ח"כ רחל עזריה (כולנו) הודיעה כי תצביע נגד החוק ואילו ח"כ בני בגין יימנע ככל הנראה מהצבעה. ההערכה באופוזיציה שיוגשו כ-400 הסתייגויות מהחוק, ואולי אף יותר.

יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא לראשי הקואליציה להתנגד לחוק ההמלצות. "מחיר השחיתות כבד. הוא פוגע בביטחון שלנו. הוא פוגע בחינוך של הילדים שלנו. הוא פוגע בבריאות של ההורים שלנו. השחיתות הזאת מתחילה ונגמרת בחוקים האלה שאתם הולכים לחוקק, זוהי שעת המבחן שלכם. חוק ההמלצות יקבע באיזה צד של ההיסטוריה אתם תירשמו".

בינתיים, הפגנת ענק נערכה אמש (מוצ"ש) בשדרות רוטשילד בתל אביב, ובה השתתפו עשרות אלפי בני אדם. בין הנואמים: פעילי השמאל מני נפתלי ואלדד יניב לצד האלוף במיל' עמירם לוין ממפלגת העבודה, ראש המל"ל לשעבר עוזי ארד ועוד. זוהי  מחאת המשך להפגנות הנערכות מידי מוצאי שבת מול ביתו של היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, בפתח תקוה. מארגני המחאה, מני נפתלי ואלדד יניב, הודיעו כי ההפגנות יעברו לתל אביב על מנת להחריף את המחאה.

תגיות:חוק הממלצותקאוליציהאופוזיציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה