ונשמרתם

משטרת ישראל: נהג שייתפס מסיט עיניו מהכביש, ייקנס ב-500 ש"ח

הנחייה חדשה במשטרת התנועה: נהג שייתפס מסיט מבטו מהכביש בזמן נסיעה, ומתעסק עם פלאפון או כל עניין אחר שמסיח דעתו מהנהיגה, ייקנס בסך 500 ₪ ו-6 נקודות. לדברי המשטרה: הורדת העיניים מהכביש שווה לנהיגה בעצימת עיניים

  • ט"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הנחייה החדשה של משטרת התנועה: נהג שייתפס מסיט מבטו מהכביש בזמן נסיעה, ייקנס בסך 500 ₪ ו-6 נקודות. הנחייה זו פורסמה בעקבות תופעה חמורה של נהגים המתעסקים בפלאפון הנייד בעת הנסיעה, או כל עניין אחר המסיח את הדעת, העלול לסיים את הנסיעה באסון חלילה.

כך נכתב בהנחייה החדשה: "לאור התופעה החמורה של נהגים שעושים שימוש בטלפון, באופן שהוא מונח על רגליהם, על המושב או בכל מקום אחר שאין התקן חוקי ומבטם מופנה מטה ולא לדרך, עם כל הסכנות הכרוכות בדבר – יש לנהוג עם הנהגים כדלקמן: שוטר המבחין בנהג שרכבו בתנועה, ואשר ראשו מוטה מטה, וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך, וכי הוא מתעסק בעניין שאיננו חלק מפעולת הנהיגה – ירשום לנהג דו"ח בגין נהיגה בחוסר זהירות. הקנס: 500 שקלים ו-6 נקודות".

נהג שייתפס נוהג כאשר מבטו אינו מופנה לכיוון הכביש, ומתעסק בדברים אחרים שאינם קשורים לנהיגה, יקבל דו"ח האומר: "נהגת ברכב הנ"ל בלא זהירות, בכך שבעת הנהיגה ראשך – מבטך (לפי מה שקרה) היה מופנה לתוך הרכב ולמטה, ולא לדרך".

בדו"ח יפרטו השוטרים את הפרטים הבאים: האם הרכב עמד או שמא היה בעת נסיעה כאשר השוטר תפס את מבצע העבירה, המרחק בו ניצב השוטר מהרכב, והאם בעקבות ההתעסקות בטלפון הבחין השוטר בעיכוב או הפרעה כלשהי שגרם הנהג.

לטענת המשטרה, ישנה עלייה של עשרות אחוזים באכיפת המשטרה נגד שימוש בטלפון נייד במהלך נסיעה, בשל העובדה כי לאחרונה משטרת התנועה התמקדה בביצוע אכיפה על עבירות שנעשו בהיסח הדעת בנהיגה.

עוד הוסיפו משטרת ישראל, כי נהיגה ברכב הינה פעולה מורכבת, ועל הנהג להיות עירני וגם דרוך ולעסוק אך ורק בפעולת הנהיגה. עיניו של הנהג צריכות להתמקד על כיוון הכביש, וכל היסח דעת עלול להסתיים באסון חלילה. כך נכתב בהודעת המשטרה: "בנהיגה במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש עובר הרכב עשרות מטרים בכל שניה, הורדת העיניים מהכביש שווה לנהיגה בעצימת עיניים!".

תגיות:משטרהנהיגהונשמרתםקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה