דיכאון וחרדות

420 אלף שיתופים: "חרדה זה לשאול את אלוקים 10 פעמים ביום - למה זה מגיע לי?"

"חרדה זה לברוח במהירות מהחדר, בלי שתהיה לך סיבה טובה לכך. חרדה זה להילחץ מהדברים הכי קטנים והכי שטותיים, אפילו אם הם בכלל לא אמיתיים. חרדה זה לשאול את אלוקים בערך 10 פעמים ביום למה? למה מגיע לי להרגיש כל כך רע?", פוסט של בחורה אמריקנית שסובלת מחרדות, הצליח לרגש את הגולשים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כשניקול מורפילד פרסמה פוסט על ההתמודדות שלה עם החרדות, היא לא חשבה שהוא יהפוך עד מהרה לויראלי וחוצה יבשות. למעלה מ-420 אלף שיתופים קיבל הפוסט הזה מרגע שפורסם, ולא בכדי. מורפילד מציפה תחושות קשות, מדברת על דברים שרוב האנשים כלל אינם מודעים להתרחשות שלהם. "חרדה זה לא רק הקושי לנשום - פעולה פשוטה שכל אחד יכול, להכניס ולהוציא אוויר. חרדה זה להתעורר בבהלה ופחד ב-3:00 לפנות בוקר, ולהרגיש שאת עומדת למות מרוב שפעימות הלב שלך דוהרות במהירות. 

"חרדה זה לברוח במהירות מהחדר, בלי שתהיה לך סיבה טובה לכך. חרדה זה להילחץ מהדברים הכי קטנים והכי שטותיים, אפילו אם הם בכלל לא אמיתיים. חרדה זה לשאול את אלוקים בערך 10 פעמים ביום למה? למה מגיע לי להרגיש כל כך רע? חרדה זה להתקשר לאחותך שלוש שעות לפני שהיא אמורה בכלל להתעורר בבוקר, ולקוות שהיא תענה לך ותעזור למנוע את ההתקף הבא. שתסיח את דעתך ממנו רק לשנייה. 

"חרדה זה כשמצב הרוח שלך משתנה מקצה לקצה בתוך דקות, חרדה זה בכי שבא מתוך הבטן. בכי עמוק וכואב. חרדה זה רעידות ועוויתות בלתי נשלטות או תחושה של חושך שעוטף את כולך ומשתק אותך. 

"חרדה היא הצורך להמציא בכל פעם מחדש תירוצים להתנהגות שלך, ולא להפסיק לפחד מעצמך. מהעוצמות או החולשות שלך. החרדה זה משהו אמיתי ופועם, שמרוקן אותך מכל האוצרות הפיזיים והנפשיים. חרדה זה לריב בלי סוף עם בן הזוג שלך ולהתפרץ על כל שטות קטנה, אפילו כשאת בכלל לא כועסת עליו. חרדה זה לחיות עם שאלות כמו 'מה אם יקרה איתי כך וכך', 'מה לא בסדר איתי' וכדומה".

ואם הצלחתם להגיע עד לכאן, אז רק שתדעו שזה ממש לא מסתיים בזה. כי לצד הקשיים שהיא חווה, ניקול מבקשת להעביר מסר חשוב למי שקורא אותה וכן למי שאולי, כמותה, עובר את אותם הדברים: "הרגשות שלכם חשובים ואתם לא היחידים שסובלים מחרדות. רבים מהאנשים המצליחים ביותר בעולם, סובלים מחרדות ומצליחים לצאת ממעגל החולשה - הפיזית והנפשית. אז למה שלא תבחרו להיות חלק מאותם אנשים? זו לא אשמתכם שאתם סובלים ככה, אבל אתם חזקים ויש לכם כוח לנצח את ה'מפלצת' הזו", היא מסכמת. 

תגיות:התמודדותחרדותפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה