חדשות בריאות

זהירות: חיידקים ישנים במיטה שלכם

מחקרים מראים כי המיטה מכילה סביבה אידיאלית לפטריות ושאר חיידקים המזיקים לבריאות. הדרך בה נוכל למנוע זאת, היא באמצעות כיבוס או החלפת המצעים אחת לשבוע

  • י"ח כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט שליש מחיינו מוקדשים לשינה, ומסתבר כי ישנה חשיבות רבה לשמירה על היגיינת המצעים, שכן מחקרים מראים כי המיטה מכילה סביבה אידיאלית לפטריות ומיני חיידקים העלולים לפגוע בבריאות.

פיליפ טיירנו, מיקרוביולוג מאוניברסיטת ניו יורק, מסביר בשיחה עם "ביזנס אינסיידר" שהחיים המיקרוסקופיים בין קפלי המצעים עלולים לגרום למחלות, והאופן בו נוכל למנוע זאת, היא באמצעות כיבוס או לחלופין החלפה של המצעים אחת בשבוע.

המלצה זו חוברת למחקר בו השתתפו אלפי בתים בארצות הברית. במחקר זה מצאו החוקרים לפחות שלושה אלרגנים התגלו ב-90 אחוז מהבתים, וגם מי שאינו סובל מאלרגיה עלול לקבל שיעול או נזלת: "גם אם אין לכם אלרגיות אתם עלולים לסבול מתגובה אלרגית", מבהיר טיירנו.

מעבר לנוכחות פטריות וחיידקים שמקורם בבני אדם, יכולים להימצא במיטה מיקרואורגניזמים שהגיעו מקשקשי בעלי חיים, אבקנים, מוך וקרדית אבק הבית. טיירנו מזהיר כי כל אלה מצטברים "משמעותית" תוך שבוע.

על פי החוקרים, נמצא כי הסיבה לכך שהמיטה מהווה סביבה אידיאלית בעיקר למיקרואורגניזמים היא בשל החום והלחות שמופצים מאיתנו בעת השינה. יותר מ-98 ליטר מייצרים בני אדם במהלך השינה.

ומה לגבי הכרית? על פי נתוני מחקר, שם עלולים להימצא 16 מיני פטריות.

אז נכון שאנחנו דוחים את החלפת המצעים, אך נראה ששווה להשקיע דקה או שתיים, בשביל היגיינה בטוחה מחיידקים.

תגיות:חיידקיםמיטהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה