חדשות בארץ

הפלסטינים מאיימים להבעיר את האזור. הבוקר: הערכת מצב בצה"ל

הכרזתו של טראמפ עוררה, כצפוי, זעם נוראי בעולם הפלסטיני. המונים יצאו לרחובות בטורקיה ובירדן. צה"ל יקיים בבוקר הערכת מצב

  • י"ט כסלו התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

הכרתה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, ונאומו האוהד של הנשיא – עוררו את הזעם העז האצור בקרבם של הפלסטינים. פחות משעה אחרי נאומו של טראמפ, יצאו אלפי תושבים לרחובות טורקיה וירדן, כשהם מנופפים בכרזות שעליהן נכתבו גידופים כלפי הנשיא האמריקאי ומדינת ישראל.

גם במזרח ירושלים נשמעו אמש קריאות לצאת לרחובות, לחסום כבישים ואף ליידות אבנים ובקבוקי תבערה. "ההכרזה הזו אולי תביא לעוד פיגועים קשים ולא רק להפגנות ברחובות", אמרו התושבים. "אחרי כזו הכרזה – לא אכפת לנו למות כשהידים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף את הכרזתו של טראמפ, והזהיר כי "ההחלטה תוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף". בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי הגדירו את ההכרזה כ"פותחת את שערי הגיהינום".

הליגה הערבית תתכנס בשבת למושב חירום בדרג של שרי חוץ. מתוניס נמסר ש"הנשיא טראמפ הוציא להורג את מאמצי השלום". ארסין אקתאי, חבר הפרלמנט הטורקי ומקורבו של הנשיא ארדואן, אמר ש"טורקיה נחושה לנתק את קשריה עם ישראל". משרד החוץ המצרי פירסם הודעה שקובעת כי "הודעת הנשיא טראמפ לא מקובלת עלינו".

מאז הכרזתו של הנשיא הוגברה אתמול המתיחות בשטחי יהודה ושומרון בכלל ובירושלים בפרט. אתמול התקיימה הערכת מצב בחטיבה המרחבית יהודה, והבוקר יקיים הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט הערכת מצב נוספת, שבמהלכה יוחלט אם לשלוח כוחות נוספים ליהודה ושומרון בשל החשש מתגובות אלימות של הפלסטינים הזועמים.

תגיות:פלסטיניםזעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה