כתבות מגזין

משה סיגדון: "השבת תמיד שמרה עלינו, גם אנחנו צריכים לדעת איך לשמור אותה"

אחרי שהתנסה בניסיון הקשה של אובדן בן בערב שבת, משה סיגדון הקים את ארגון 'שמחת משה רבנו' שמארגן לימוד הלכות שבת במאות בתי ספר ברחבי הארץ

  • י"ט כסלו התשע"ח
משה סיגדוןמשה סיגדון
אא

ארגון 'שמחת משה רבנו' של משה סיגדון, ארגון המנצח על לימוד הלכותשבת במאות בתי ספר ברחבי הארץ, נולד דווקא מאירוע לא שמח כלל. ערב שבת אחת, דפקו שוטרים על דלת ביתו של סיגדון. הם באו לספר שאחד מבניו, יוסף ע"ה, הלך לעולמו.

משה סיגדון, משה-מוקיר-שבת, ארגן את הלווית בנו בשעתיים שנותרו עד הדלקת נרות. עם שקיעת החמה כבר הייתה המשפחה חזרה בבית, אחרי שקברו את הבן והאח האהוב.

"אספתי את הילדים ואמרתי: 'אם אתם רוצים לבכות – זכותכם, זה אח שלכם. אבל אם אתם רוצים לעשות משהו טוב לעילוי נשמתו, כפי שהבטחתי לו ליד הקבר, בואו איתי לשולחן שבת כמו שצריך, עם זמירות ועם מאכלי השבת", אומר סיגדון. המשפחה נענתה, ושולחן השבת נערך כסדרו. "אנשים חשבו שלקחתי כדורים או קיבלתי זריקה. אבל לא, זה הכל כוחה של השבת שעזר לי להתגבר".

את הכוח הזה הוא לקח הלאה במלוא התנופה, כשייסד את ארגון 'שמחת משה רבנו', המפיץ חוברות ללימוד הלכות שבת במאות בתי ספר בישראל. מידי שנה גם מתקיים חידון ארצי על ההלכות. סיגדון מספר כי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הגיע לחידונים בשנתיים האחרונות לחייו, על אף שכבר היה חלש מאד.

"השנה הגדלנו את היקף הפעילות באופן משמעותי", אומר לנו סיגדון. "השגתי את כתובות המייל של כל בתי הספר של רשת 'בני יוסף', כל בתי הספר של החינוך העצמאי, כל בתי הספר הממלכתיים דתיים, ושלחנו לכולם את החומרים במייל. אנחנו עדיין בשלבי גיבוש הרשימה של בתי הספר שבאמת יעבירו את התוכנית בפועל, ואנחנו מקווים לראות גידול משמעותי".

השנה, הוא אומר, נוסף גם מאפיין חדש לתוכנית: "הכנסנו מושג של 'מצטיין דרך ארץ'. כל ביתה שולחת את הילד שנבחר על התנהגות טובה בתחום של בין אדם לחברו, והוא מקבל תעודת הצטיינות ורחפן. גם זה לזכר בני המנוח, שאהב תמיד לעזור והתרחק מלשון הרע".

כולם אוהבים לדבר על ייחודיותה של השבת, מזכיר סיגדון. ועם זאת, כמה מאיתנו יודעים לשמור שבת כמו שצריך? "השבת כל כך חשובה ואנחנו לא באמת מכירים אותה! חוץ מסיסמאות אני רוצה שגם ידעו איך לשמור שבת. השבת תמיד שמרה עלינו, אנחנו צריכים לדעת איך לשמור עליה כמו שצריך".

התגובות שהוא מקבל, הוא אומר, לא מגיעות רק ממורים ותלמידים – אלא גם מהורים. "הייתה אם שאמרה לי שהיא נדהמה לגלות, בזכות החוברות שלנו, שהיא גם לא שמרה שבת כהלכה עד עכשיו! למשל, לא היה לה מושג שאסור לסחוט בשבת".

"אנחנו רוצים לעזור בהבאת הגאולה", מסכם סיגדון. "אצלנו בארגון לא אומרים 'אשריך', אומרים 'אשרינו'...אשרינו שזכינו להיות יהודים ולקבל מתנה יקרה כמו השבת. וזו זכות עבורנו לשמור עליה כפי שהקדוש ברוך הוא רוצה".

תגיות:משה סיגדוןשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה