חדשות בארץ

התפרעויות במזרח ירושלים; צה"ל מתגבר כוחות ביו"ש

מהומות והתפרעויות במזרח ירושלים וברחבי יהודה ושומרון. צה"ל מתגבר כוחות לקראת תיפלות יום השישי

  • י"ט כסלו התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

עשרות ערבים החלו בצהריים (חמישי) להתפרע בשער שכם ולהתעמת עם כוחות המשטרה במקום. במקביל, עשרות פלסטינים מיידים אבנים לעבר גדר המערכת בכמה מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. כוחות צה"ל משיבים באמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר השתתפו עשרות פלסטינים בהפרות סדר סמוך ליישוב היהודי בחברון. לא דווח על נפגעים.

הבוקר קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, לפתוח באינתיפאדה חדשה לאחר הצהרת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים.

כבר במהלך הלילה נרשמו במזרח ירושלים אירועי הפרות סדר בהיקף חריג ביחס ללילות אחרים. בקבוקי תבערה הושלכו מכיוון עיסאוויה לכיוון ציר מעלה אדומים על ידי צעירים רעולי פנים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כח משטרה ומג"ב שהיה ערוך באזור זיהה את החשודים וביצע מעצר מדויק עת שהחשודים נכנסו לכלי רכב והתכוונו לנסוע מהמקום. בחיפוש שבוצע בכלי הרכב נתפסו רעלות וכפפות. 10 חשודים נעצרו והובאו לחקירה בתחנת שלם. בסיומה יובאו בפני בית המשפט.

בנוסף, חמושים ירו אש חיה בג'נין, ובגבול הרצועה נרשמה הפרת סדר והתקרבות לגדר שטופלה ע"י צה"ל.

הערכת מצב מטכ"לית התקיימה הבוקר (חמישי) בעקבות החשש ממהומות לנוכח נאומו ההיסטורי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בו הכריז על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת מדינת ישראל.

בהערכת המצב הוחלט כל תגבור כוחות של מספר גדודים, וכן של מערכי האיסוף וההגנה המרחבית ביהודה ושומרון. כן הוגדרו כוחות כוננות נוספים, שיוקפצו לאזור לתגבור נוסף במידה ותהיינה התפתחויות נוספות.

במערכת הביטחון מעריכים כי המבחן האמיתי יהיה מחר, סביב תיפלות יום השישי. בצה"ל ובמשטרה החליטו לדכא ביד קשה כל התפרעות מיד בתחילתה, כדי שלא לאפשר ל"יום הזעם" לצבור מומנטום חיובי מבחינת הפלסטינים. מאידך, גורמי המקצוע מודעים לכך כי אם דיכוי המהומות יגבה את חייהם של מספר מתפרעים עלול להיווצר כדור שלג מסוכן מאוד מבחינת ישראל, כפי שקרה במהלך אינתיפאדת המגנומטרים, אשר הובילה לטבח הנורא בנווה צוף ולרצח בבית משפחת סלומון.

תגיות:זעםהכרזת ירושליםמהומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה