חדשות בארץ

נס לחנוכה: מנהרת טרור בשטח ישראל נחשפה והושמדה

בפעם השניה בתוך חודש וחצי: מנהרת טרור נוספת, שחדרה כ-300 מטר לתוך שטח ישראל, אותרה ונוטרלה

  • כ"ב כסלו התשע"ח
מנהרת טרור נחשפה בשטח ישראל (צילום: דובר צה''ל)מנהרת טרור נחשפה בשטח ישראל (צילום: דובר צה''ל)
אא

היום (ראשון) הותר לפרסום כי נחשפה מנהרת טרור בשטח ישראל סמוך לגבול עם רצועת עזה. זו מנהרת הטרור השנייה שנחשפת זה חודש וחצי, והיא, בניגוד לקודמת שהיתה שייכת לג'יהאד האסלאמי, שייכת לארגון חמאס.

נטרול המנהרה התבצע הלילה על ידי כוחות הביטחון, שמציינים כי זוהי מנהרה מתקדמת יותר מהקודמת. המנהרה, עם גימורי קשתות לאורכה, נחפרה לאורך של קילומטר אחד מצידה העזתי בדרום הרצועה באזור חאן יונס עד ליציאה בשטח החקלאי – כ-300 מטרים בתוך שטח ישראלי.

גילוי המנהרה התרחש באיזור שבו אין את המכשול החדש נגד מנהרות, והעבודות להקמת קיר המכשול במספר אתרים ברצועה צפויות להימשך במקביל לחשיפת המנהרה החדשה.

המנהרה נוטרלה הלילה באופן שקט ומסווג, כאשר בצה"ל מעריכים כי לא היו חופרים פלסטינים בזמן הנטרול בתוך המנהרה.

נטרול המנהרה (צילום: דובר צה"ל)נטרול המנהרה (צילום: דובר צה"ל)

המנהרה היתה בשלבי בנייה מתקדמים, אך בצה"ל מבהירים כי בשום שלב המנהרה לא היוותה איום על תושבי עוטף עזה. לאורך השבועות האחרונים, ובעיקר בשבועיים האחרונים, הרגישו תושבים ביישובים כמו נירים וכיסופים בדרום העוטף תנועה ערה של כוחות צבא בקרבת הגבול, לצד שטח צבאי סגור שהוכרז באיזור על-ידי הצבא.

"חמאס מייחס חשיבות רבה למנהרה הזו והשקיע בה משאבים רבים", אמר הבוקר דובר צה"ל. "להערכתנו, לאור הדרך שבה נטרלנו את המנהרה, לא יהיה שינוי בשגרה בעוטף עזה, אך נישאר דרוכים וערניים. המנהרות יהפכו למלכודת מוות עבור מי שחופר אותן ומי ששולח את החופרים. פרויקט המנהרות ברצועת עזה ספג הבוקר מכה קשה לצד הישג נוסף של כוחותינו, מפיקוד הדרום, ההנדסה וכוחות מיוחדים שפעלו. זו מנהרה משמעותית מאוד של חמאס. בשבועות האחרונים עסקנו במיפוי ואיתור התוואי שלה".

דובר צה"ל הוסיף וציין כי עדיין לא ידוע איזה ארגון ירה את שתי הרקטות שפגעו בשדרות בליל שבת. "את יתר הרקטות שנורו בסופ"ש ירו ארגונים סוררים ברצועה", אמר דובר צה"ל והוסיף כי "לאחר התקיפות המשמעותיות שלנו בשישי בלילה, ראינו שחמאס החל לפעול אקטיבית למנוע את המשך הירי".

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה היום הודעה נזעמת כנגד נטרול המנהרה. "האויב ישלם על התוקפנות והפשעים נגד עמנו. הימים הבאים יוכיחו לאויב את גודל שגיאתו ואת ההערכה השגויה שלו לכוח הרצון של ההתנגדות. על מנהיגי האויב ומקבלי ההחלטות שלו להבין את היקף האיוולת שבה הם מנהלים את המאבק בהתנגדות. אנו מתחייבים בפניהם שנגרום להם לנשוך את אצבעותיהם בחרטה בשל הערכותיהם השגויות", תוכן ההודעה.

תגיות:נסמנהרהעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה