מעניין

האישה עמדה בתור עם שני ילדים משתוללים. מה עשו שאר הקונים בחנות?

מה אתם עושים כשאתם נמצאים במרחב ציבורי ורואים הורים מנסים להשתלט על ילדים מאתגרים במיוחד? פוסט שהפך ויראלי מתאר שתי גישות אפשריות

  • כ"ג כסלו התשע"ח

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כולנו נתקלים מידי פעם, במקומות ציבוריים, בהורים המנסים לרסן ילדים משתוללים או מתפרצים בזעם. התגובות של הצופים נעות בדרך כלל בין צקצוק על 'ההורים והילדים של היום' ועד... דיווח למשטרה. זה למשל מה שעשתה מגאן אור ברנסייד מארה"ב לפני מספר שנים, ועד היום היא מכה על חטא. "לפני מספר שנים הייתי בתחנת דלק עם בעלי וראיתי אישה עם ילד בן עשר, נאבקת בו כדי להכניס אותו למכונית.", כתבה לפני מספר ימים בדף הפייסבוק שלה. "הוא צרח והיא היתה כל כך כעוסה ומתוסכלת. ראינו אותה מכניסה אותו למכונית והיה שם המון מאבק פיזי. זה נראה שהיא מכה אותו, אז קראתי למשטרה. המשטרה הגיעה ואנחנו עזבנו. השוטרים התקשרו אלי אחר כך ואמרו לי שהילד הוא אוטיסט והאם באמת התקשתה לרסן אותו, ובעבר היא כבר ביקשה את עזרת המשטרה בטיפול בו כי הוא היה אלים מאד. הם אמרו לי שהם עזרו לה והיא עושה כמיטב יכולתה".

ברנסייד הרגישה נורא. "הבנתי את הטעות שלי. בלהיטות שלי להגן על הילד, לא הצעתי עזרה לאמא. במקום זה 'הלשנתי עליה' לרשויות". אבל, היא אומרת, היא למדה את הלקח.

"לפני מספר שבועות הייתי בחנות יד שניה ואם עם שני ילדים עמדו לפני בתור. אחד הפעוטות השתולל והשני ביקש כל הזמן לקנות דברים. היא הייתה כעוסה ונטתה להתפוצץ...אנשים פשוט עמדו שם והסתכלו במאבק שלה בתור. נזכרתי בחוויה הקודמת שלי בתחנת הדלק, ניגשתי לילד הקטן והנחתי יד על הרגל שלו. הוא נרגע. האם היתה מוצפת מאד והתנצלה. היא אמרה לי שהיא עובדת בלילות ולא מצליחה לחשוב כמו שצריך ביום. ידעתי שהיו עוד דברים ברקע, אבל באותו רגע אמרתי לה שאני מבינה מה זה להיות מוצפת. אמרתי לה שהיא אמא טובה והכל הולך להיות בסדר. חבר'ה, היא התחילה לבכות...כמה שנים לפני כן הייתי מחזיקה את הטלפון שלי בהיכון לראות אם היא עושה משהו שאני יכולה לדווח עליו. יש מקום למעורבות של הרשויות, אבל הפכנו לתרבות שמחפשת את הפגמים של אחרים במקום לחפש הזדמנויות לעזרה...אילו היינו עוזרים לאחרים יותךר, היה פחות צורך לערב את הרשויות".

הפוסט של ברנסייד הפך ויראלי עד מהרה וזכה להמוני תגובות ושיתופים. תגובות נרגשות במיוחד הגיעו מהורים שמצאו את עצמם בסיטואציה הזו: נאבקים בפומבי עם ילד עם צרכים מיוחדים, או מתמודדים עם ילד מאתגר בזמן מחלה שלהם עצמם, ונתקלים בביקורת ואיומים מהסביבה במקום ביד עוזרת. הקונצנזוס? כפי שסיכמה ברנסייד את הפוסט שלה: "כשאנשים מוצפים ולא מצליחים להתמודד, הם צריכים יד עוזרת, לא גינוי". 

תגיות:מענייןילדיםשובבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה