ונשמרתם

סכנת חיים: משתמשים במוצץ קטן מדי לתינוק? הפסיקו, ומיד

אם שהביאה לבתה בת החצי שנה מוצץ המיועד לגילאי 0-2, נחרדה לגלות את המוצץ תקוע בפיה, באזור שבין החך לשפה. האם: "היא לא הצליחה לבכות או לצעוק, הייתה עלולה להיחנק"

  • כ"ג כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תינוק בבית, זהירות בבית: חרוזים, חלקי משחק, שאריות פיצוחים – כל אלו ועוד מורחקים מהישג ידיו של התינוק בבית, כאשר היערכות ההורים לשמירה על בית מוגן לרך הנולד הינה בשיא, אך מעטים הם ההורים המודעים לסכנות שישנן במוצרים המיועדים לחודשים הראשונים של התינוק.

סיפורה של שני גרזון מכפר יונה, ממחיש עד כמה יש להיזהר גם ממוצרים המיועדים לגיל לידה: גרזון, אם לתינוקת בת חצי שנה, השגיחה על בתה בביתה. האם הביאה לתינוקת מוצץ קטן המיועד לגילאי 0-2, הניחה את בתה התינוקת בכיסא נדנדה לגיל הרך, וישבה בסמוך, כאשר לפתע הבחינה בתנועות רגליים וידיים מהירות של הבת. כאשר התקרבה, הבחינה כי התינוקת נמצאת במצוקה. מתברר כי בשל צורתו הגלית והארוכה, נתקע המוצץ בפי התינוקת, באזור בין החך לשפה, וכך נמנע בעדה מלבכות לעזרה. בזמן הזה נאסף ריר בפי התינוקת, והיא הייתה בסכנת חנק.

בשיחה עם וואלה, סיפרה גרזון כי הצליחה לשחרר בכוח את המוצץ, ושיתפה ברגעי האימה:"לא הצלחתי לשלוף את המוצץ והיא לא הצליחה להשמיע קול. זה נתקע לה בתוך הפה". והוסיפה: "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי מסתכלת עליה, אם היא הייתה בלול, למשל, ולא הייתי רואה את זה מיד".

את סיפורה פרסמה גרזון בפוסט ברשת, וכתבה בנחרצות: "אני יודעת שאלו מוצצים לגיל הקטן יותר, קניתי כבר מלא מהסוג הגדול, אבל לא ידעתי שאלו יכולים להוות סכנה!", וקראה: "בנות, תזרקו את המוצצים הקטנים! לפח!!!".

הפוסט קיבל מאות תגובות מודאגות של אמהות. גרזון אף פנתה לחברה על מנת שיזהירו אמהות נוספות. בתגובה לפנייתה ענו בחברה: "המוצץ מוגדר 0-2. לאחר חודשיים צריך לעבור למוצץ 0-6, כך שבפיו של התינוק אין הבדל, אך חיצונית הוא גדול יותר בדיוק מהסיבה הזו, כדי שהתינוק לא יוכל להכניסו לפה". בנוסף, ענו בחברה כי התינוק מתפתח אינדווידואלית, ויש גם כאלה שהמוצץ 0-2 נשאר אצלם גם בשלב מאוחר יותר.

עוד הוסיפו: "יש הורים שחושבים שה-0-6 גדול יותר, ולכן מחליטים על דעת עצמם להמשיך להשתמש במוצץ 0-2. אבל חשוב מאוד לעבור למוצץ 0-6 מכיוון שההבדל הוא חיצונית. כמו כן, מוצץ אינו משמש כנשכן או משחק, וחשוב לשים לב ולהשגיח שהילד משתמש בו כמוצץ ולא כמשחק".

תגיות:תינוקותזהירותונשמרתםמוצץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה