חדשות בעולם

ברלין: הפגנת מוסלמים הורחקה מהדלקת החנוכיה

דיווחים בשערי עיתונים בגרמניה: קיצונים תכננו להפגין סמוך לטקס הדלקת נר חנוכיה של שליחי חב"ד ב'שער הניצחון' של ברלין. לאחר התערבות המשטרה, שונה מיקומה של ההפגנה ברגע האחרון, והמפגינים המוסלמים הורחקו מהמקום

  • כ"ו כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאז הכרזת דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, על ירושלים בירת ישראל, נערכות הפגנות בגרמניה על ידי מפגינים קיצוניים מוסלמים. במהלך ההפגנות שלטים מונפים בקריאה נגד ישראל וארצות הברית.

כמידי שנה שליחי חב"ד בברלין מארגנים ב'שער הניצחון' בברלין הדלקת חנוכיה גדולה. את ההדלקה הוביל הרב טייכטל עם המארגן, שליח חב"ד הרב שמואל סגל. אחת ההפגנות תוכננה להיערך זמן מועט לפניה.

"היה ברור לנו שאם ההפגנה תערך פה בשעת ההדלקה תהיה קטסטרופה", סיפר הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, "מאחר ומארגני ההפגנה כבר השיגו אישור, פנינו לצמרת המשטרה, והמפכ"ל החליט להעתיק את ההפגנה למקום אחר".

כתוצאה מהשינוי הפתאומי של מקום ההפגנה בעקבות התערבות המשטרה, מיהרו כלי התקשורת לשגר חיש את נציגיה להדלקה בה השתתפו יהודים רבים. והתוצאה: ההדלקה קיבלה דיווחים בשערי העיתונים השונים.

 כך סיפר הרב טייכטל: "בשל הרגישות המשטרה פרשה כוחות רבים והמקום היה מאובטח ברמה גבוהה. בפועל, בשל הנסיבות, ההדלקה השנה זכתה ל'פרסומי ניסא' הגדול ביותר בכל הזמנים. אתמול זה פתח את מהדורות החדשות והבוקר ההדלקה מככבת בשערי העיתונים הגדולים בגרמניה".

עוד הוסיף הרב: "ההדלקה שלנו חידדה את ההבדל מול ההפגנה שלהם. מול אירוע שכולו חושך ושנאה, אנחנו הפצנו אור, אהבה ושמחה".

תגיות:הפגנהברלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה