חדשות בעולם

כך הניח אובמה לבכירי החיזבאללה להימלט – הכל למען העיסקה עם איראן

חשיפות חדשות בתקשורת האמריקאית מגלות: אובמה הניח לבכירים בחיזבאללה להימלט ממשפט על פעילותם הפלילית, כדי לא להרגיז את איראן

  • א' טבת התשע"ח
ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)
אא

חשיפה מהדהדת של כלי תקשורת אמריקאים מגלה: הנשיא לשעבר אובמה היה כה להוט להשיג עסקה עם איראן שהוא הניח לבכירים בחיזבאללה להימלט ממשפט על פעילות פלילית.

בין שאר פעילויותיו הבלתי חוקיות, ארגון חיזבאללה מתעסק גם בהברחת סמים כדי למלא את חשבונות הבנק שלו. לפני שאובמה התחיל במשא ומתן עם איראן, הרשות למלחמה בסמים האמריקאים הפעילה פרויקט גדול שכונה בשם 'פרויקט קסנדרה'. המבצע זיהה את חיזבאללה כספק מרכזי של קוקאין לארצות הברית ולארצות אחרות. הרשות, בשיתוף פעולה עם ה-FBI, הכינה תיקים פליליים כנגד כמה שחקנים מרכזיים ברשת הברחת הסמים והנשק של החיזבאללה. כתבי האישום כבר היו מוכנים, עדים כבר זומנו – ואז התערב ממשל אובמה כדי לעצור את התהליכים. כל זה, אומרים גורמים המעורבים בפרויקט, נעשה כדי להגן על הסיכויים להשגת הדיל עם איראן.

המסקנות הללו אינן תיאוריות קונספירציה – הן מתבססות בין השאר על עדויות של פקידים בממשל אובמה. אחת מהן, קת'רין באואר, העידה לפני מספר חודשים בוועדה של בית הנבחרים האמריקאים, והצהירה כי: "תחת ממשל אובמה, החקירות הנוגעות לחיזבאללה דולדלו מחשש לסיכון העסקה הגרעינית".

כתוצאה מכך, כמה פקידים של חיזבאללה לא נעצרו ולא הוגשו נגדם כתבי אישום. יותר מזה, כמה בכירים שכבר נעצרו בצרפת, קולומביה וליטא לא גורשו לארה"ב כדי לעמוד למשפט, כפי שדרשה התוכנית המקורית. אותם אנשי חיזבאללה נמצאים היום שוב בלבנון וממשיכים בפעילותם הבעייתית.

עד כדי כך נרתעו בממשך אובמה מלהרגיז את איראן, שגם כאשר ה-FBI חשף פעילות פלילית של חיזבאללה בתוך ארה"ב עצמה, אובמה נרתע מלנקוט פעולה כלשהי. כך למשל, כאשר בפילדלפיה גילה כוח של הסוכנות כי פעיל של חיזבאללה פיקח על ניסיון לרכוש 1200 רובים צבאיים ולשלוח אותם ללבנון, משרד המשפטים האמריקאי סרב לאשר את פתיחת החקירה הרשמית. בנוסף, ה-FBI חשף קשרים רבים של חיזבאללה עם חברות מקומיות בארה"ב – מקרים שגם בהם סרב משרד המשפטים לאשר חקירה.

"זו הייתה חלטה של מדיניות, והיא הייתה החלטה מערכתית", אומר דיוויד אשר, אנליסט שסייע לייסד את פרויקט קסנדרה. "באופן שיטתי הם קרעו לגזרים את כל הפרויקט הזה שהיה מבוסס היטב ונחקר היטב".

ככל שהדיל עם איראן התקרב לחתימה, מוסיף אשר, פרויקט קסנדרה רוקן מתוכן עוד יותר. "בין אם מדובר במבצעים מיוחדים או באכיפה או בהקצאות של האוצר...הוא נוקז בשיטתיות, כמעט עד הטיפה האחרונה, עד סוף כהונתו של אובמה".

בפעם הבאה שחיזבאללה מציג ארסנל נשק מרשים, בקיצור, אל תתפלאו מאיפה הוא השיג את הכסף – או, נכון יותר – איך ייתכן שאף אחד לא הפריע להם להשיג את הכסף הזה.

תגיות:ברק אובמהחיזבאללהעיסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה