בריאות ותזונה

הקץ לייסורי המצפון? נמצא כי מזון מטוגן טוב לבריאות הגוף

על פי מחקר שנערך בספרד, נמצא כי מזון מטוגן אינו גרוע כפי שחשבנו תמיד, אלא ההפך, לעיתים הוא אף מועיל לבריאות. רגע, יש גם אותיות קטנות

  • א' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר שנערך בספרד, ופורסם בכתב העת Food Chemistry, נמצא כי מזון מטוגן אינו גרוע כפי שחשבנו תמיד, אלא ההפך, לעיתים הוא אף בריא לגוף.

במחקר עלה כי ישנם מספר ירקות נהפכים לבריאים יותר הודות לפעולת הטיגון. לדברי החוקרים מינון נוגדי החמצון בירקות כדוגמת תפוח אדמה, דלעת וחציל הינו גבוה יותר כאשר מטגנים בשמן עמוק, זאת בהשוואה לאידוי או לטיגון קל.

ומה לגבי טמפרטורת השמן? ובכן, כאשר שמן הזית מטפס לטמפרטורה גבוהה מדי, מתחיל תהליך התפרקות ושחרור רדיקלים חופשיים שביכולתם לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת. במחקר טמפרטורת הטיגון הייתה 176 מעלות, כאשר נקודת העישון של שמן זית, מתקיימת על כ-220 מעלות.

יש לציין כי במחקר נבחנה רק השפעתו של שמן הנחשב לבריא יותר, שמן זית כתית מעולה, ואילו שאר השמנים הנחשבים למזיקים, לא נכללו במחקר.

למעט הירקות שצוינו לעיל, טוענים החוקרים כי אינם יודעים להגיד האם הטיגון באמת משפר אותם. לעומת זאת, ישנם תזונאים הגורסים כי רק במזון המכיל הרבה מים מתאפשרת ספיגת פנולים, ומשום כך, טיגון לא יוכל להפוך מזון שאינו מכיל הרבה מים לבריא יותר.

החוקרים מדגישים כי על אף תוצאות המחקר, אין להרשות לעצמנו להתנפל על מאכלים רוויי שומן באופן יומיומי ובכמויות גדולות, כי הרי שמן מוסיף קלוריות, ובמקרה של צריכה לא מאוזנת תתרחש השמנה ושאר בעיות בריאותיות.

תגיות:שמןמאכלבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה