חדשות יהדות

מפתיע ומרגש: חילונים בקמפיין מיוחד נגד סגירת ישיבה. "רמת שרונים לא שונאים"

"רמת שרונים לא שונאים" - זוהי הכותרת של קמפיין חוצה מגזרים ובעיקר מחמם את הלב של תושבי רמת השרון, דתיים על חילוניים, שנאבקים יחד על ההחלטה לסגור את הישיבה בעיר

(צילום אילוסטרציה: Nati Shohat/Flash90)(צילום אילוסטרציה: Nati Shohat/Flash90)
אא

"רמת שרונים לא שונאים" - זוהי הכותרת של קמפיין חוצה מגזרים ובעיקר מחמם את הלב של תושבי רמת השרון, דתיים על חילוניים, שנאבקים יחד על ההחלטה לסגור את הישיבה בעיר. 

מי שעומד בראש ההחלטה הוא לא אחר מאשר ראש העיר אבי גרובר, אך חילונים רבים שמשתתפים בקמפיין מפרסמים כעת שורת סרטונים שבה הם נראים כמוחים נגד מה שהם קוראים לו 'שנאה לדתיים ולישיבה'. בעמוד הפייסבוק של הקמפיין כתב חילוני תושב העיר בשם אברהם עוז-סיני: "חושך ירד על עירנו וזאת דווקא כאשר חג האור בפתחנו. אותה קבוצת אנשים קטנה אשר פועלים כאחוזי תזזית להבעיר ולהפיץ שנאה כנגד בחורי הישיבה והגרעין התורני בעיר, הצליחו במסע השטנה וההפחדה".

ממשיך עוז-סיני וכותב כי אותם אנשים "כנראה הצליחו להפחיד את ראש העיר אבי גרובר עד כדי כך שהוא עצמו שכח מי הוא ומה הם שורשיו, וכמו בימים החשוכים של ההיסטוריה פקד על איסור לימוד תורה בבית הכנסת בר יוחאי. ברור לכל כי סיבת הוצאת צו הסגירה היא כניעה ללחץ של קבוצה קטנה אחוזת שנאה עיוורת ותהומית, אשר אנשי הקהילה ובחורי הישיבה 'מפריעים להם בעיניים'. הם פשוט רוצים בסילוקם מהעיר והם לא בוחלים בכל דרך ואמצעי כדי להשיג את מטרתם".

 

"יהודים בארץ ישראל יכולים למנוע מיהודים אחרים ללמוד תורה בבית הכנסת?" לאן הגענו!

בנקודה זו מזדעק עוז-סיני על המקלדת וכותב: "האם יכול אדם להעלות על הדעת שיהודים בארץ ישראל יכולים למנוע מיהודים אחרים ללמוד תורה בבית הכנסת? האם אנו מחזירים במו ידינו את הימים החשוכים של ההיסטוריה? האם לא די לנו בשונאים מבחוץ ואנו תומכים בשונאים מבית?".

לדברים מרגשים אלו מצטרף חילוני נוסף תושב העיר בשם שלומי חלי, שמתגורר ממול לישיבה המועמדת לסגירה. "הישיבה הזו היא חלק מהבית שלי, חלק מהלב שלי. יש פה רק חיוכים, לא יותר מזה", הוא אומר באחד הסרטונים ואליו מצטרפים עוד ועוד חילונים שמביעים דעה זהה לזו שלו ושל קודמו. 

אהוד כהן, אדם נוסף שמופיע בסרטונים אומר כי בעיר קיימת שנאה עזה לכל מה שקשור לקדושה. "יש פה שנאה עזה, למרות שכל מי שגר פה מאוד שמח שהם נמצאים פה ויהיה עוד יותר שמח אם הם ישארו פה", הוא אומר. "חבל שבתקופה שלנו יש עדיין את הדברים האלה. זה בא פשוט משנאת חינם - צר להם שהם רואים פה אנשים עם כיפה ופיאות. לי לא מפריע לראות אנשים עם כיפה ופיאות בדיוק כמו שלא אכפת לי לראות פה כל סוג אחר של בני אדם. יהיה מאוד עצוב ומצער לראות את הישיבה הזו נסגרת".

תגיות:חילוניםדתייםישיבהסגירההתנגדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה