חדשות בעולם

ממשלת פולין החליטה: בית הקברות היהודי ישופץ במאה מיליון שקל

בפגישה עם מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, הודיע סגן ראש ממשלת פולין, פיוטר גלינסקי, על החלטתה של ממשלת פולין להעביר מאה מיליון שקל לצורך שיפוץ בית הקברות היהודי הגדול הממוקם בוורשה.

  • ב' טבת התשע"ח
בית קברות יהודי בפולין (צילום: shutterstock)בית קברות יהודי בפולין (צילום: shutterstock)
אא

בפגישה עם מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, הודיע סגן ראש ממשלת פולין, פיוטר גלינסקי על החלטתה של ממשלת פולין להעביר מאה מיליון זלוטי, לצורך שיפוץ בית הקברות היהודי הגדול הממוקם בוורשה.

גלינסקי הגיע במיוחד לבית קברות היהודי הגדול בוורשה, על מנת להעביר לזינגר את החלטתו בעניין באופן אישי.

במסגרת מאמציו של נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, נערך ביקורו של זינגר במדינה, על מנת להחיות ולשחזר את הוואי החיים היהודיים בפולין.

לאודר היה אחראי לשחזורים רבים במקומות שונים: מוזיאון אושוויץ, הקמת מוזיאון פולין, בית ספר יהודי בוורשה ושאר מוסדות חינוכיים יהודיים בפולין. המשלחת ערכה את הביקור בבית הקברות בליווי מנהלת הקהילה היהודית בוורשה, אנה ציפסנקה, ששימשה נציגה לקהילה היהודית בעיר.

ההצהרה של סגן ראש ממשלת פולין ניתנה בעקבות התגברות אירועי האנטישמיות שהתרחשו לאחרונה בפולין, בין היתר תליית שלט בבית מלון "אין כניסה ליהודים ובוגדים של פולין", והעלייה במצעדי הימין הקיצוני.

הפרלמנט הפולני העביר את ההחלטה בדבר שיפוץ בית הקברות היהודי עם 416 תומכים לעומת רק 4 מתנגדים.

הממשלה הפולנית צפויה להעביר את התקציב ל"קרן תרבות ומורשת" שתבצע את העבודות יחד עם הקהילה היהודית בפולין.

בשנת 1806 הוקם בפולין בית הקברות הגדול, מתוך 1400בתי הקברות הנמצאים ברחבי פולין והוא נחשב לאחד מבתי הקברות הגדולים באירופה. על פי ההערכה קבורים בו כ-250 אלף איש.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי שמח על ההחלטה: "אני קורא מכאן לכל ממשלות אירופה כולל ממשלת פולין לנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לשים סוף לתופעת האנטישמיות , לאפשר לכלל המיעוטים ביבשת לחיות בשלום ובטחון להתאים את החוקים הלאומיים לטיפול בתופעות חריגות אלה ולראשי המדינות לגנות בפה מלא כל תופעה של אנטישמיות , ניאו נאציזם ונאו-פשיזם", אמר.

תגיות:פוליןבית קברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה