חדשות בעולם

השיחה הראשונה לאחר השחרור המפתיע: על מה שוחח רובשקין עם אביו בן ה-90?

החסיד ששוחרר בהפתעה חגג את יציאתו לחופשי עם בני משפחתו וחבריו. רובשקין ברך את ברכת "מתיר אסורים" ושוחח עם אביו הישיש בטלפון

  • ג' טבת התשע"ח
רובשקין בדרכו הביתה (צילום מסך)רובשקין בדרכו הביתה (צילום מסך)
אא

אחרי שיצא אתמול לשחרור מוקדם, האסיר לשעבר שלום רובשקין חגג עם חבריו ובני משפחתו את יציאתו מהכלא. לאחר המפגש המרגש, הגיע רובשקין למרכז חב"ד באיסטן פרקוואי 770 שבשכונת קרונהייטס. שם עלה על במה ובירך בהתרגשות, לעיני מאות שהגיעו לברך, את ברכת "מתיר אסורים". מיד אחר כך נישא רובשקין על כתפי חבריו והצטרף למעגל ולשירת השמחה.

רובשקין שוחח מוקדם יותר עם אביו, הרב אהרון רובשקין, שהתרגש מההחלטה לשחרר את בנו אחרי שמונה שנים בכלא אחרי שהשלים עם העובדה שבנו יצטרך להישאר מאחורי סורג ובריח במשך 27 שנה. במהלך שיחת הטלפון שנערכה אמר האב, שחצה את גיל ה-90, לבנו: "שלום מרדכי, שלום, בימים ההם בזמן הזה. אני כל הזמן אמרתי, במקום שאנחנו נבוא לבקר אותך אתה בא לבקר אותנו. מאות יהודים באו לבית לרקוד ולשמוח. תשמור על עצמך". רובשקין הבן ענה: "יהי רצון שיבוא גם משיח". השניים המשיכו לחגוג עם הנוכחים באמצעות שירה בטלפון.

כזכור, מוקדם יותר התברר כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קצב הלילה (בין רביעי לחמישי) את עונשו של חסיד חב"ד, שהורשע ב-2009 בהונאה בנקאית. על רובשקין, אב לעשרה, נגזרו 27 שנות מאסר בפועל וקנס של 31 מיליון דולר, אך בעקבות ההחלטה הוא שוחרר לביתו אחרי שמונה שנים בלבד. זוהי הפעם הראשונה שטראמפ השתמש בסמכות הזו. הבית הלבן הודיע כי לא מדובר בחנינה נשיאותית וההחלטה אינה מבטלת אותו מהרשעה. רובשקין הורשע אז אחרי שהגיש לבנק חשבוניות מזויפות במטרה לקבל הלוואה גדולה. יחד עם זאת, מחאת חברי קונגרס ופקידים בכירים ברשויות אכיפת החוק, שטענו כי העונש אינו מידתי, סייע לו בשחרורו. בהודעת הבית הלבן נכתב בין היתר: "הנשיא דונלד טראמפ ביטל את מאסרו של שלום רובשקין, פעולה המעודדת מנהיגים דו-מפלגתיים מרחבי הקשת הפוליטית".

תגיות:שלום רובשקיןשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה