חדשות יהדות

אחרי קריאת הבד"צ: תפילה המונית בכותל למען ירידת הגשמים

במעמד הרבנים הראשיים: שר החקלאות אורי אריאל יזם תפילה שתתקיים בי' בטבת. הרב מאזוז ביקש לצום ביום שני. בד"צ העדה החרדית והרב לנדא ממשיכים לבקש מהציבור להוסיף את תפילת "ועננו" לנוסח התפילה

  • ו' טבת התשע"ח
בעיגול: הרב הגאון מאיר מאזוז (צילומים: פלאש 90)בעיגול: הרב הגאון מאיר מאזוז (צילומים: פלאש 90)
אא

אחרי הקריאות מצד בד"צ העדה החרדית בירושלים ורבה של בני ברק משה יהודה ליב לנדא, ביום חמישי הקרוב תיערך ברחבת הכותל תפילה המונית למען ירידת הגשמים. את התפילה יזם שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל. התפילה תתקיים בשעה 15:30, במעמד הרבנים יצחק יוסף ודוד לאו, חקלאים ומאות מתפללים מהאזור. כמו כן, ישתתפו בה גם בכירי התאחדות החקלאים ותנועות נוער של בני המושבים.

שר החקלאות התייחס למצב ואמר: "לדאבוננו, לאחר ארבע שנות בצורת ירדו עד כה מעט גשמים שהם פחות מהממוצע הרב שנתי והחורף הנוכחי מסתמן כשחון. אני קורא לכל הציבור לקחת חלק בתפילה בי' בטבת, שכידוע הוא יום תענית, ולהביא מטריות כי ביחד נקרע את שערי השמים". עוד הוסיף השר: "בשנה האחרונה פעלנו רבות כדי להיטיב את מצבם של החקלאים בתחום המים, הורדנו את מחיר המים השפירים בכ-20 אחוזים וגיבשנו עם משרדי האנרגיה והאוצר מתווה שאומץ על ידי רשות המים, לפיו לא יהיה קיצוץ במכסות ללא פיצוי. במקביל, משרד החקלאות פועל להשקיע בגידולים שחוסכים במים והכוונת המים למטעים על פני גידולי שדה, תוך עידוד חקלאים לעבור לשימוש יעיל במים". 

בנוסף, הרב מאיר מאזוז קרא במהלך שיעורו השבועי אתמול לצום ביום שני הקרוב בשל העיכוב בירידת הגשמים. "מי שיכול לצום ביום שני מהבוקר עד הערב יכוון ב'ברך עלינו'. מי שלא, יצום חצי יום. תפילות עוזרות, השם יתברך יקבל את תפילותינו".

כזכור, בד"צ העדה החרדית והרב לנדא פרסמו מכתבים בהם הם קוראים לציבור להוסיף תפילת "ועננו בורא עולם" למען הפסקת הבצורת המתמשכת. הרב לנדא קרא להוסיף בתפילת העמידה את נוסח התפילה. מהבד"צ העדה החרדית נמסר: "זעקת חקלאים שומרי תורה ומצוות באה אלינו. בצער רב מתאוננים עקב עצירת גשמים שעדיין לא ירדו גשמים, והאדמה צמאה למטר השמיים, וגם נמנע עי"כ טובות רבות הנשפעים ע"י הגשמים וגדול יום הגשמים לכל מילי דמיטב כידוע מחז"ל. ובכללות יתפללו על השפעות טובות על כלל ישראל, ויה"ר שיתקבלו תפילותנו ברחמים וברצון".

נוסח התפילה לציבור:

"ועננו בורא עולם במידת הרחמים בוחר בעמו ישראל להודיע גודלו והדרת כבודו. שומע תפילה, תן טל ומטר על פני האדמה, ותשביע את העולם כולו מטובך, ומלא ידינו מברכותיך ומעושר מתנות ידך. שמור והצל שנה זו מכל דבר רע, ומכל מיני משחית ומכל מיני פורענויות, ועשה לה תקווה ואחרית שלום. חוס ורחם עלינו ועל כל תבואתינו ופרותינו, וברכנו בגשמי ברכה, ונזכה לחיים ושובע ושלום כשנים הטובות. והסר ממנו דבר וחרב ורעב, וחיה רעה ושבי וביזה, ויצר הרע וחליים רעים וקשים ומאורעות רעים וקשים. וגזור עלינו גזירות טובות מלפניך, ויגלו רחמיך על מידותיך ותתנהג עם בניך במידת הרחמים, וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו".

תגיות:גשםתפילהתענית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה