חדשות בעולם

רוצים לתת לאדוארד סנודן לשמור על הסודות שלכם?

אדוארד סנודן, שהדליף מידע סודי של הסוכנות לביטחון האמריקאית ונמלט לרוסיה, פיתח אפליקציה שתדווח לכם על כל ניסון לעקוב אחרי המחשב שלכם. נשמע מצוין? זה לא כל כך פשוט

  • ו' טבת התשע"ח
אדוארד סנודןאדוארד סנודן
אא

זוכרים את אדוארד סנודן, עובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי האמריקאית שגרם לשירותי המודיעין האמריקאים נזק רב כשהדליף מידע סודי על תכניות המעקב אחרי אזרחים שמפעילה הסוכנות לביטחון לאומי? כתב אישום נגד סנודן על ריגול תלוי ועומד בארה"ב והוא נמצא מאז 2013 ברוסיה, המעניקה לו מקלט מדיני זמני.

מאז הימלטותו, סנודן נמנע מלשאת על עצמו טלפון נייד או כל מכשיר המתחבר לרשת אלחוטית. אבל בסוף השבוע הזה הוא הצהיר כי פיתח אפליקציה בשם 'הייבן' שהופכת על מכשיר נייד לחיישן המדווח לבעלים כאשר מנסים לעקוב אחרי המכשיר. האפליקציה, הוא מצהיר, תעדכן בין השאר את הבעלים אם מישהו  נכנס לחדרם בלי ידיעתם, אם מישהו הזיז את החפצים שלהם, ואפלן אם מישהו פרץ לבית החברים הקרובים. כל ניסיון של אדם זר לגעת במחשב הנייד – או בטלפון הנייד – שולח התרעות לטלפון הראשי שלך. האפליקציה גם מצלמת ומקליטה כל ניסיון כזה. כל ההתראות שנשלחות מהאפליקציה – מוצפנות.

מיקרופון חכםמיקרופון חכם

נשמע כמו אפליקציה אידיאלית לפרנואידים, או לאנשים שיש להם סיבות אמיתיות לחשוש שמישהו ינסה להשיג גישה פיזית לדאטה שלהם? יש רק בעיה אחת. האפליקציה של סנודן אולי נשמעת נהדרת, אבל בכלל לא בטוח שהיא בעצמה אינה סוג טרויאני מהמדרגה הראשונה.

סנודן אמנם פיתח את האפליקציה כפרויקט קוד פתוח שמאפשר לכל מי שרוצה לבחון את הקוד ולשנות אותו, אבל מומחים למודיעין מזכירים שהוא פועל מרוסיה, תחת חסותה של ממשלה רוסית ההולכת ומתרחקת מדמוקרטיה. "הסיכוי שהמודיעין הרוסי לא מעורב בפיתוח האפליקציה הזו", אומר בכיר ב-CIA המבקש לשמור על עילום שם, "הוא למעשה אפס".

תגיות:סודאפליקציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה